fredag 2 oktober 2009

Wenger och helgen

Arsène Wenger är född 1949 i Strasbourg. Strasbourg ligger i Frankrike. Han är fotbollstränare. Han kan många språk.

Att sätta mig och skriva en högstadieuppsats om Arsène Wenger ligger inte för mig så jag slutar i god tid, det kan nämligen andra göra. För här handlar det om mig mig mig mig mig mig mig mig.

Näe, vad ska man säga, grattis liksom. 13 år i klubben och en hög med titlar bakom sig som man säkert är stolt som fan över när man ligger på hemmetoch inte fattar fjärrkontrollen som får sängen att ställa sig upp så att man kan se tvn. För mig har det inte funnits ett Arsenal utan Wenger vid rodret och när det oundvikliga sker så kommer det vara väldigt känslosamt. Jag gillade Ian Wright, det är väl typ det jag minns av mitt supporterskap innnan Wenger tog över klubben så visst är det "coolt" att Wenger har stannat här lika länge som jag gillat Arsenal.

En sak jag stör mig på är att många fans "In Arsène we trust" håller på att gå likte över styr. Har läst i lite olika forum att även om Wenger inte vinner något så ska han leda klubben. Det går i ärlighetens namn mot allt som Wenger står för själv. Han har sålt spelare som varit legender i klubben för att de inte kan ge klubben framgång i form av titlar. Man har applåderat honom för att han släppt spelare i rätt ögonblick så varför ska han då få sitta säkert på en pidestal. Den siste som hade tyckt det var ok är nog han själv. Vi har inte vunnit en titel sen 05 och ponera att vi inte vinner något på 3 år till, då hade Arsènes egen målsättning att göra Arsenal till den bästa klubben i världen fallerat. Detta är inte ett angrepp på honom eller hans fotbollsfilosofi, eller hans sätt att sköta klubben utan bara ett resonemang som fans borde ha lättare att ta till sig än vad de gör idag.

Men allvarligt, det är något år kvar på hans kontraktet så håll i näsdukarna (och en förlängning är säkert på gång också). Att han är en revolutionär som förändrat Premier League och engelskfotboll i grunden vet vi redan och den ende som jag har hört säga att han inte lärt sig något från honom är Lassana Diarra. Snacka om att ha inlärningsproblem, du kanske skulle stannat i klubben längre än 6 månader din jävla fjant!
Istället gick han och lärde sig förlora av en Sp*rstränare (Ramos). Bra då vinner du väl den spanska varianten av ligacupen då. Grattis.

Bra då var det avklarat och då ramlar jag vidare in på helgens match mot Balckburn. Hemmamatch, vilket alltid gör allting lite roligare när man möter Blackburn, för jag hatar att möta Balckburn. Jag tycker även genuint illa om Sam Allardyce som råkade klona sig själv när han var på toa och döpte exkrementerna till Phil Brown som numera sitter på anstalt i Hull. It's not a tan, that's dodoo baby.

Anledningar till varför jag hatar Blackburn är de spelare som klubben lockar till sig. Tugay och Savage är två bra exempel som jag förhoppningsvis aldrig mer ser på en fotbollsplan. Nåja, dagens uppsättningen är väl något mer tilltalande med Samba, Chimbonda, Grella och "jag-filmade-inte"Gamst Pedersen. Big Sam brukar veta hur man parkerar bussen och nu har han haft tid på sig att spela in laget på det viset, satsa på lite långa (norska) inkast och sedan kontra oavbrutet efter man har sparkat ner en söt liten Arsenalspelare.

Det är väl ungefär så här många rader Blackburn förtjänar detta året. En annan önskebrunns önskan är att de åker ner i Championship till nästa säsong.

Arsenals skadeproblem börjar se bättre ut. Publiken är chockad. Eller, det är inte värre än annars kan man väl säga, Walcott är tillbaka och klarar väl ett inhopp samtidigt som Bendtner har hämtat sig från sin lilla olycka. Jag älskar att man poängterar hans lyxbil, jag menar, det hade ju inte varit samma sak om han kört en Nissan Micra eller en 240. Det jag ville komma till är att Eduardo inte verkar bli kvitt sin skada och antagligen står över helgens match. Nasri och Fabianski kan vara tillbaka efter landskampsuppehållet. De ska iaf. börja träna med truppen under avbrottet och sen ska det gå fort. Almunia "is unlikely to play", och Mannone står därför mellan stolparna.

Andra nyheter är att Cesc fortsätter dedikera sig till Arsenal och att Henry gärna avslutar i Arsenal som waterboy. Well, that's it. Tror på 3-0 mot B'Burn.

Inga kommentarer: