fredag 16 oktober 2009

Inför Birmingham

Det här är inte en vanlig inför rapport eftersom jag lämnar sånt åt andra. Men det kan vara lite intressant att ta en titt på vad vi har att vänta oss imorgon. En sak är säker, det blir ingen landskamp.

Min gissning att Ramsey och Bendtner skulle börja imorgon var totalfel. Bendtner har lyckats skada sig på träning och Diaby är tillräckligt frisk för att starta så jag antar att han börjar på mitten med Fabregas och Song. Här finns en hel rapport om skadeläget. Almunia verkar fixa att stå till helgen så kanske Mannone får flytta på sig för den stackars småsjuke Almunia. Hur fan kan man för övrigt vara 50/50 till spel när man har en "chest infection"? Näe, det där var nog ett litet personligt skämt från monsieur Wenger. Vela verkar inte vela spela för han velade och kom inte i tid till London för att fixa matchformen.

Så jag förväntar mig en trio längst fram med Rosicky-van Persie-Arshavin. Ska man gissa på att Walcott byts in i 69e minuten? Och att både Ramsey och Wilshere får lite speltid sålänge vi leder? Annars ramlar nog Eboue in.

Ok, till Birmingham. Englands näst största stad har inte producerat något vettigt "city"lag i år heller. Vi är alla mer eller mindre glada att vi slipper se Martin "Tiny" Taylor på planen eftersom han har fått sig en släng av karma och är skadad. Å andra sidan får vi inte chansen att bua ut honom men förhoppningsvis kan vi kanalisera ilskan över en idiots tilltag till ett helt lag. Bring it on!

Birmingham har Seb Larsson som är en sympatisk pojke men fastnat i ett DÅLIGT lag får kanske tillfälle att spela med några spelare som nästan platsar i Arsenal igen eftersom City har blivit uppköpt. Av en kines (?) Carson Yeung som ska satsa massa pengar i januari på att Birmingham ska ta sig till en "tionde kanske nionde" plats. Han ska även göra det varken Chelsea, Pool och United inte lyckats med nämligen exploatera Kina som marknad. Tillåt mig att flabba. Come on, hur fan marknadsför man Birmingham City till en marknad som är mer än svårflörtad? Eftersom de är kineser är tydligen svaret. Yeung ska alltså göra det Yao Min gjorde för kinesisk basket för kinesisk fotboll. Mike önskar er all lycka till!

Övriga nyheter får väl vara dagens svep över transferryktena. Sevilla vill ha Merida av någon anledning och det vill tydligen både Real och Barca också. Jävlar vilken newsflash det blev för mig. Snart köper väl Barcelona och Real hela Arsenal. Eboue gjorde en "Cesc" för övrigt och dedikerade sig själv till Arsenal, tack Ebooooooue.

Eller så gör Kroenke det som bara har 1 % kvar till att få bjuda på hela klubben. Många verkar inte bry sig ett skit om att vi blir uppköpta. "Hellre en Yankee än en Uzbek". För min del klarar jag mig bra utan båda. Jag förstår inte varför den ena är bättre än den andra? Visst Uzbekens pengar är kanske inte ärligt förtjänta men vad vet vi om jänkarens pengar, och vad spelar det för roll? Vi sitter och skrattar åt Uniteds Glazer medan Kroenke ska vara nån helylle kille bara för att han tävlar mot nån annan om klubben. Bara för att man tycker pest är lite roligare än kolera så ska det vara acceptabelt? Snälla...

Vi avslutar med en lite kul nyhet för alla brittiska ungdomar i klubben. Wenger vill nämligen utveckla dessa talanger till härliga fullblodiga Brittiska spelare. Det vill vi alla. Så varje gång ni sparkar till soffkudden efter att gunners släppt in ett mål så tänk riktigt hårt på en engelsk talang och kanske så trycks de ytterliggare en centimeter genom nålsögat.

PS. Det är inte deras fel att vi släpper in mål för övrigt men det ska tydligen vara nyttigt att fokusera ilska på positiva saker istället för på negativa, så keep on kickin'!

DS.

Inga kommentarer: