torsdag 8 oktober 2009

Gaasgghg

Man blir vansinnig av att behöva se svenska journalistkåren hetsa upp sig över att Johan Elmander, Boltons stolthet, ansluter till landslaget. Och Svennis tror på Sverige. Tack.

Jag försöker skrapa fram lite Arsenalnyheter av värde. Framförallt handlar det om att identifiera nya skador på nya ställen på nya spelare. Därför antar jag att man får vara tacksam som inte hittar något. Av värde.

På andra sidan har vi de nyheter som inte är nyheter utan är intervjuer som handlar om allt mellan himmel och jord. En spansk tidning häver ur sig att vi är intresserade av Barcelonas Puyol, kanske för att jämna ut antalet spelare som gått från ena klubben till den andra. I ryktesväg har de jävligt mycket att ta igen. Dessutom undrar man hur detta kan vara relevant när det inte händer något förrän tidigast första januari. Ok om julen var avklarad, då hade man kunnat spekulera lite och tänk hur spännande det blir när mellandagarna är över och pang så är det gott nytt år och man unnar sig en riktig jävla internetfrossa i jakt på rykten så fort raketerna skjutits och man bränt fingrar och hjärnceller åt helvete.

Jag är uttråkad. Nåja, Denilson pratar om det nya spelsystemet som tydligen passar oss bra. Jag vet inte i vilken ordning alla spelare ska säga det men jag antar att Arsenal.com har lika tråkigt som jag. För att spä på det ytterliggare passar även Cesc på att gilla sin position på planen. Snart tycker väl Mannone till och säger att han gillar att stå en halv meter längre åt höger i målet för att han passar bättre in där. Han hade en klumpfot som liten och när den opererades bort så lämnade dem en liten bit kvar som gjorde att han har lite lättare att skjuta ifrån åt ena hållet och detta leder till hans något underliga favoritposition.

Vi har även skrapat ihop (ihopa i skåne) en halv mille pund som går till byggandet av en idrottshall till TreeHousekidsen. Be a gooner be a giver verkar funka fint och skulle det vara så att man har en slant över så varför inte dumpa av den på deras hemsida.

Jag läste någonstans att det finns många fans som gillar vår moraliska överhöghet och det är väl fint i sig. Jag gillar när vi sparkar Gary Neville på pungen, får oförtjänta offsidemål och när man får visa sina två vackra piss-off fingrar efter ett Petter Hansson mål i 95e Fergie-minuten.

I tristessen så tänkte jag Youtuba afrikaner i den franska ligan som med största säkerhet ryktas till oss ju närmre jul vi kommer men tyckte jag var patetisk och bestämde mig för att plocka ut en spelare i den senaste svenska matchen jag såg. Då inte en halvlek av Falkenberg - Landskrona erbjuder så många alternativ tänkte jag på Guillermo Molins i MFF som jag tyckte var jävligt bra i den senaste allsvenska match jag såg (MFF - Hammarby (?)). Han har speeden, har en bra teknik (för att vara fostrad i Sverige) och är jävligt kreativ. Dessutom rör han sig på ett sätt som hade passat Arsenal. Sen antar jag att han inte har varken fysiken eller tempot i sig men om man kan vända rätt på huvudet och inställningen så hade han nog kunnat bråka med en avbytare eller två om en plats i truppen till och från. Han är dessutom ung och formbar för framtiden. Som sagt så gjorde jag detta i ren jävla desperation. Det enda som finns kvar är att leta upp honom i mitt Fifa 08, köpa honom till Arsenal och sedan se om det kan bli något av honom, jag är djupt vetenskaplig! Men alla som vet något om dem som vet något om fotboll vet att managerspel är den enda sanna vägen till att hitta rätt spelare för framtiden.

Nog nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skulle va nice med en ny svensk i Arsenal men om mollins skulle platsa är ju en annan fråga.. skön blogg förövrigt med lite skön bitterhet ;)
de behövs ibland!

Mike sa...

Näe Molins är väl inte helgjuten. Fast vilken svensk är det egentligen? Zlatan kanske? Kul att du gillar bloggen i örvrigt!