onsdag 14 oktober 2009

Förväntningarna inför helgen börjar byggas

Visst börjar man se slutet av veckan? Det börjar luta åt lördag. Oavsett hur jävla bakfull eller sur man är så pirrar det alltid i magen en lördagsmorgon. Jag sitter och pusslar startelvor men när jag tar upp huvudet ur dem vet jag hur jävla lite de kan vara värda efter att ha inräknat kvällens begivelser. Landskamperna är inte slut än och den potentiella skaderisken ligger högt som fan, så vi lägger dessa åt sidan när vi vet vilka som är hela!

När vi pratar om hela spelare så var förhoppningen att Nasri skulle börja träna för fullt nu under uppehållet och här kan man läsa om hans förhoppningar att vara tillbaka mot West Ham en 25e. Soooft säger jag, man är ju lagom trött på Diaby så en halvtimme av Nasri mot Hammers är mer än välkommet. På väg tillbaka är också Fabiansky och Almunia borde ha jagat iväg sin bröstinfektion, så snart är det bara angenäma problem att ta itu med längst bak. Eller kanske jobbiga. Mannone har övertygat och den enda plumpen är nickmålet mot Blackburn så att sätta in en matchotränad Almunia efter hans minst sagt svajiga säsongsinledning är kanske inte det rätta. Vad som är skönt är att Almunia brukar höja sig så fort han känner konkurrensen och när Fabiansky försvann så var hans plats alltför säker och därmed slutade han vara alert. Nu vet han att Mannone har plockat en del placeringar i hackordningen och det gillas! Gallas har smällt ut några tänder och spelar inte ikväll men ska vara klar för spel till helgen. Tackar.

Fan vad Gallas har blivit bra, för övrigt. På Arsenal.com kan man leta rätt på lite härliga Wengercitat om sin landsman. Härligt. Happy hunting!

Klubben smyckar arenan för att ge oss lite mer av en hemmaborg. Det kan vi behöva och det ser jävligt bra ut på bilder. Hade man bara sluppit Emirates så hade det varit ännu bättre. Nu får vi leva med det helt enkelt. Jag ska försöka fixa lite livebilder från en kompis till helgen så att man får mer av härligheten än vad internet kan erbjuda. Här är ett smakprov.



Cesc har varit all over the papers senaste veckan och gjorde ett monstersnyggt mål mot Armenien. Efter det har han haft det tufft med sjukdom i familjen men ska enligt rapporter ha åkt till London för att ladda med laget och det verkar som den biten är överspelad och mina farhågor om en "sämre" Cesc till helgen har flugit sin kos. Han pratar om hur grymt det är att spela med Rosicky, vilket jag har uppmärksammat och dragit feta slutsatser av de senaste grymma prestationerna. Jag klappar helt enkelt mig själv på axeln för att jag kan se såna otroliga tecken.

Han passar också på att ge Vermaelen massor med cred. Det är nästan lite väl sockersött men jag antar att det är bättre att ha en kapten som pushar på för mycket än nån som sågar resten av laget vid motgång (host host Gallas host). Vermaelen blev player of the month för andra gången. Ganska bra för ett nyförvärv. Ganska. Tråkigt nog för belgaren så lär han inte få utmärkelsen för oktober då Cescs outstanding performance mot Blackburn måste gälla för hela månaden! Andra spelare som var nära för septemberpriset var Mannone och van Persie.

Den spanska tidningen AS slänger in Manchester City i kampen om Cescs namnteckning. Jag satte nästan kaffet i halsen när jag inte hittade ett enda "bevis" eller ens antydan om att Citeh verkligen vill köpa Cesc. Det står egentligen att Citeh kan blanda sig i det hela eftersom de har plånboken till det. Jag förstår ingenting, nu är visserligen artikeln en engelsk version av den spanska men jag fattar inte. Om Citeh ska nämnas som potentiella köpare eftersom de KAN då borde de nämnas runt varje spelare som sägs vara på väg nånstans, vilket i längden blir absurt. Isåfall borde det stå högst upp i alla artiklar att Citeh också kan köpa spelaren.

Extra Extra, Arsenal säljer alla sina spelare för att kunna köpa Ribery. (Man City kan göra samma sak om de vill)

Hur blir det en nyhet om City?

Jaja, spansk media. Och engelsk. För att inte tala om svensk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yes! Jag vill se Fab göra mål i helgen. är helt övertygad om att han gör det.

Anonym sa...

känns jävligt bra att e är just birmingham hemma vi får såhär direkt efter uppehållet.. mycket viktigt med att ta 3 nya poäng direkt efter landslagsuppehållt..

Diaby blir petad på Nasris bekostnad är mer än välkommet!

City? Fabregas? Hahahahahahaha

Mike sa...

visst, 3 poäng nu direkt efter är viktigt som fan, finns inget förutom vinst men vi vann inte mot dem senast de var i pl så jag vågar inte ta ut nått i förväg :P

fab får gärna göra mål :) och jatack till nasri!