torsdag 15 oktober 2009

Inte mycket, mer än några frågetecken

Då summerar vi sista landskamperna och ser att Ramsey och Arshavin gjort mål för respektive land, Senderos bör också nämnas som kommer spela VM med sitt Schweiz. Glädjande nog har de som nyligen kommit tillbaka från skada klarat sig utan skador trots mycket spel. Rosicky, Walcott och Vela har spelat mycket och klarat sig bra. Jag ser fram emot att träffa på dessa i helgen, även om inte alla får speltid. Fabiansky är spelklar vilket är bra såklart, det rapporteras om att Nasri kanske är tillbaka redan till Ligacup matchen mot Liverpool. Jag tycker dock att man ska skynda långsamt med Samir Nasri, ibland tenderar nyrehabiliterade spelare stressa fram nya skador tätt inpå att de blivit friskförklarade och om det går att undvika genom mindre speltid så ska det fanimig undvikas!

Så till det tråkiga. Eduardo kommer inte att vara tillbaka till helgen och Almunia ligger på fifty-fifty stadiet. Jag undrar vad fan det är Almunia råkat ut för egentligen? Bröstinfektion? 3-4 veckor? Woord? Har han svalt hårblekningsmedel? De nya på listan är Diaby och Clichy som har vristproblem. Diabys är mindre och som jag förstår det så lär han kunna spela i helgen och med tanke på hur litet jag vill det så lär det bli så. Clichy har inte övertygat den här säsongen så om nu Gibbs får chansen så ska det bli kul som fan att se hur han håller ihop det.

Det spekuleras om Rosicky kommer starta eftersom han spelat väldigt mycket i landslaget och tjeckens skadebenägenhet bör tas i beräkning om de tska bli spel. Det är jävligt kul att se honom spela men hellre att spara honom nu för den längre matchperiod som kommer. Det finns väldigt många alternativ som jag hade velat se. Varför inte låta Ramsey starta istället för Diaby? Och kanske släppa in Vela och Wilshere som avbytare i kanske 70e eller nått. Walcott såklart också, alltid roligt att se engelsmannen längs kanten.

Jag slänger iväg en startelva:

Mannone
Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs
Cesc-Song-Ramsey
Bendtner-van Persie-Arshavin

Jag antar att Diaby spelar istället för Ramsey om han är frisk och kanske så får Bendtner flytta på sig för Rosicky eller kanske Walcott.

Mer om Birmingham och lördagen imorgon. Vad som hade förgyllt min fredag är om min beställda Gooner Review ramlar ner i brevlådan. Hur jävla jobbigt kan det vara att skicka en DVD? Två veckor... jag trodde jag skulle få den i tristessen som varit men icke.

Vad har hänt på transfermarknaden idag då? Inget hade den logiske svarat och det är väl sanningen också, dock kopplas Eboue till Atletico Madrid. Jaha och next säger jag.

Nu tror jag det räcker för ikväll. Godnatt!

Inga kommentarer: