fredag 30 oktober 2009

Sp*rs

Dags för säsongens första North London Derby. Det riktigt kryper i benen av spänning faktiskt. Spudsen har vunnit matcher mot lag som de själva tycker att de borde vinna mot medan andra med rätta varit rätt tveksamma till det hela och taadaaa här har vi dem på en fjärdeplats i ligan, på samma poäng som Arsenal till på köpet.

Senast Sp*rsen låg fyra fick halva laget racerbajs tack vare en berömd lasagne och tappade sedan Chamions Leagueplats och allt till oss. Vi tackar och bockar. Förra säsongen gjorde vi två bedrövliga insatser mot dem och har därmed bjudit tillbaka med lite poäng efter deras Champions Leagueplats debakel. Jag gillar visserligen inte principen men när vi får CLmiljoner så ger vi dem en poäng.

4-4 blev en DVD som såldes friskt i Sp*rskretsar och som komikern i Gooner Review säger så är det en fin värdemätare för höjdpunkter i Sp*rs historia. Sen tillägger han: "A Good ball by Dixon, finding Smith, for Thomas, charging through the middlefield, Thomas, IT'S UP FOR GRABS NOOOW, THOMAAS, right at the end - Now that's a fucking DVD for you"

Klockrent. Men, vi har målvaktsfrågan. Fabianski lyckades skada sig så hela poäng med att han stod mot Liverpool (förutom insatsen och vinsten såklart) är förlorad. Wenger har bestämt sig för vem som ska stå men säger det inte. Ibland är han bra barnslig.

50-50 är en fras han gärna använder och det gäller Rosickys chanser till spel. I övrigt ser vi kanske Wilshere. Men Nasri är klar för spel även om Diaby lär spela från start. Om det nu är den platsen som Nasri ska konkurrera om... Ramsey är ju annars ett bra alternativ.

Jag känner mig ganska vresig och nervös så jag kan inte riktigt fokusera så mycket tankar på mer än att allt annat än en vinst är dödsdömt för ligan, min hälsa, min lägenhet och min tv som för övrigt börjat skicka ut massa härliga tinitusljud oavbrutet på grund av kategorisk misshandel vid sena kvitteringar (eller kvitteringar i stort).

Det jag önskar är en Fabregas på spelhumör, en skottvillig Arshavin och en arbåge företrädesvis av Vermaelen i huvudet på Keane. Kan Clichy ta efter Sagna och slå lite hyfsade inlägg så är det verkligen en bonus.

Detta var allt jag kunde förmå mig till, och då har jag tagit i utav bara den vill jag lova. Skål för en seger och en trevlig helg!

Inga kommentarer: