tisdag 6 oktober 2009

Landskampslojhet

Gaah. Kan vara den mest frustrerande tiden just nu, precis påbörjat väntan på att landskamperna ska vara över. Men men, först och främst börjar min förkylning ge sig, för det andra höll jag på att sätta mina echinacea (orkar inte kolla upp stavningen) i halsen när jag såg att Campbell ville tillbaka till klubben. Sen var det bara en klassisk ABrubrik. Han ska tydligen träna med Arsenal. So what? Det har Beckham gjort och det är fan ingen nyhet. Well well.

Reserverna spelade mot Chelseas reserver igår och det var det enda man kunde trösta sig med när man tänkte på att det inte är riktig fotboll på ett bra tag framöver. Nåja, 2-0 talar sitt tydliga språk om våra reserver. Det verkar som om det finns fetare motivation att ta en plats i truppen hos Arsenal än det finns i Chelsea. Sen att vi spelade med junisarna som vanligt är en annan femma. Det verkar vara nån slags klassisk YoungGuns grej att spela bra fotboll mot "bra" motstånd. Sen möter man Burnley eller Sp*rs och så får man stryk :) nåja. Eastmond och Watt var målskyttarna och Watt verkar fortfarande vara på gång. Gilles Sunu har gjort ett par bra matcher och som alltid ska det bli intressant att se vilka som får spela i Carling Cup.

Shit jag hetsar upp mig över Ligacupen. Herregud, jag är inte Sp*rsare. Well, de är intressanta, pågarna. Silvestre fick spela också. Kul för honom antar jag.

Annars handlar massor av nyheter om Henrys vara och/eller icke vara i Arsenal. Jag skrev ett långt jävla inlägg om Ljungbergs återkomst (som det är knäpptyst om just nu) och jag antar att jag borde skriva ett likadant inlägg om Henry (eller Vieras för den delen) verkligen skulle komma. Vi väntar dock på den dagen och tills dess tror jag det hade varit bättre att han kom och tränar med Arsenal och ingjuter vinnarskalle i laget men att spela med Gunners tror jag inte han får eller är en bra idé. Låt Henry vara en hjälte och ingen Maldini som lappas ihop i brist på bättre alternativ säsong efter säsong.

Arsenal.com är fylld med intervjuer och kommentarer från Arsenalspelare om landslagspel och hur bra de kommer vara den här säsongen m.m. checka in den om ni är sugna. Tyvärr inget juicy. Tja kanske att Walcott tog Henrys autograf är intressant? Frågan är hur den autografen hamnar i min ficka och hur den annars är relevant för någon annan än just Theo, an englishman at Arsenal.

Jaja, vi får väl se om någon Gunner lyckas skada sig under uppehållet, inga höga odds där.

Inga kommentarer: