måndag 12 oktober 2009

Cesc och bara en vecka kvar till fotboll!

Cesc Fàbregas, kapten, kung och snart världens president har lämnat Spaniens VMkvalstrupp för att hälsa på en sjuk nära släkting (morfar eller farfar). Det verkar som om helgens match inte är i fara (Birmingham) men han missar Spaniens landskamp mot Bosnien i veckan, vilket alla Gunnerfans gillar. Anledningen beklagar vi givetvis och frågan är hur han kommer hantera spel i framtiden, mer om detta strax.

För vad hade ett landskampsuppehåll varit utan en stor skitspridning av Barcelona? Så fort Cesc inte befinner sig i London eller i närheten av någon med rätt att editera Arsenal.com så passar de på. Utan möjlighet att göra sin vanliga dementi direkt är situationen än mer gynnsam då han har gått in i sitt privatliv och därför inte gör kommentarer och det blåser väl på hela historien. "Ingen dementi från Fàbregas", "Fab's leavin for Barca" osv. Boooooooooooooring!

Det är ett presidentval på gång och därför använder sig Barcas kandidater av all jävla manipulering de bara kan så ramlar inte bara Cescrykten ut i etern. Robinho och Mascerano mfl. är bara två andra kandidater som också ska köpas.

Jag är trött, trött på den skit som ventileras ut i alla jävla tidningar för att någon sitter och hittar på, eller spelar Fifa10 i nån slags verklighetsflykt. Sitter vi och skriker att eftersom Henry, Pires, Viera, Flamini och Hleb är Gunnersprodukter så är det våra spelare som ingen annan får röra trots att de INTE längre spelar i klubben? Är Bentley, Muamba, Pennant m.fl. egentligen bara utlånade och ska tillbaka till oss när de är tillräckligt bra? NEJ. Säljer vi en spelare, eller byter för den delen, så är han inte vår längre, var han än har lärt sig spela fotboll. Vad är det folk inte förstår?

Aight, tillbaka till verkligheten och faktumet att Cesc inte mår speciellt bra just nu. Förutsätter jag. Och vad händer då på planen när han spelar? Vem bryr sig om fotboll när någon nära är sjuk och kanske är nära döden? Jag hade inte utfört ett bra jobb med de tankarna i huvudet, det vet jag. Fuck, får jag inte sova 9 timmar är jag utslagen för några dagar framåt. Jag tycker inte man kan förvänta sig 100% av Cesc mot Birmingham. Visserligen spelar han på en nivå då 80% räcker för att vara startspelare i Arsenal men ändå. Jag tycker man har sett att Cesc är en humörspelare. Jag kanske drar för stora paralleller på Rosickys medverkan i de matcher då Cesc varit som bäst denna säsongen men det känns som ett faktum. Spelar bästa kompisen istället för att vara skadad så är Cesc glad och spelar bra, om inte blixtrar han bara till ett par gånger per match. Om Cescs tankar befinner sig i Spanien hos en släkting så är han ledsen och spelar kanske dåligt? Jag vill inte fortsätta resonemanget längre eftersom det inte känns relevant, det kan hända mycket på en vecka.

Senderos har gjort 2 mål, Bendtner drog på sig minst 3 spelare så fort han fick bollen mot Sverige och Gallas gjorde mål. Gibbs, Walcott och Wilshere har varit bra i U21 och en hel del andra Gunners har representerat på ett bra sätt ute i Europa. Det gillas och nu ska vi bara ta oss igenom en match till för att slippa vara livrädda för allt det som landslagsmatcher ställer till med. Det är snart fotboll igen. Hoho, ångesten börjar rinna undan och glädjen börjar närma sig.

Flygbiljetter till London är bokade också. Hell yes!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas cesc farfar/morfar klara sig bra och att de inte är nått allvarligt...

för övrigt så känns de jävligt bra att de är birmingham vi möter direkt efter uppehållet.. lite uppvärmning för att vi ska hålla kvar vår fina form :)

Anonym sa...

Det kan vara skönt att hålla på med sport ibland, när man kommer ut på planen så släpper alla tankar på privatlivet. Så funkar jag och det är skönt om man är inne i en jobbig period då man kan fokusera på något annat. Förhoppningsvis fungerar Cesc på samma sätt. Men full förståelse om han inte gör det.

Mike sa...

jo jag hoppas som fan på att cesc också bara släpper allt och spelar grymt. jag antar att man lär sig sådant som proffs också, eller att man har en annan inställning till det iaf.

mm gott med birmingham, jag vill höra hela emirates bua ut de jävlarna. fan jag är fortfarande inne på att taylors jävla vansinne förstörde hela vår säsong 06/07. det hade blivit guld om inte han hade varit en sån jävla idiot.