måndag 30 november 2009

Wrap for the season

Man är ganska tom. Jag har tillbringat veckan med att rensa ut all skit ur lägenheten och därför inte lagt ner så mycket känslor i det här. Jag är helt enkelt ingen optimist och när man möter Chelsea som är i en ruskig form så är det inte lönt att göra sig några förhoppningar.

Får man stryk av Sunderland helgen innan bör man också fatta att det inte finns att slå ett världslag.

Jag vill inte säga något om matchen för i ärlighetens namn så är det inte relevant. Hur mycket "otur" vi än vill kalla matchen så var Arsenal inte nära. Den svårtippade målskytten (yeah right) Drogba hade lekstuga på allting och vi rullade nätt runt bollen. Frustrerande...

Det har tagit hus i helvete och nu ska det enligt supportrarna värvas. Framförallt ska van Persie ersättas. Jag har aldrig hettsätit eller hettshandlat så jag förstår inte riktigt tänket. Att vi släpper in 3 mål och gör 0 ger tydligen tydliga signaler om att vi måste göra mål. Jag säger att om vi vill vinna en match mot Chelsea så kan man inte SLÄPPA IN 3 mål. Så snälla, snälla snälla snälla snälla snälla, om lösningen på våra problem är att köpa in en anfallare då är fan jultomten Sp*rsare.

VI måste lära oss att spela defensivt. Vi kan inte släppa in mål hur som helst oavsett om det är mot Sunderland eller Chelsea, eller City för den delen. Vi kan inte sura på offensiven när vi släpper in 3 mål bakåt. Det måste finnas någon balans för fan. Vi kan inte spela 20 % defensivt och 80 % offensivt. Vi blir uppkäkade.

Inga kommentarer: