fredag 6 november 2009

Az i onsdags och Wolves imorgon

Jag är lite sent på det med kommentarer från Champions League men jag drar en snabbis. Kassaskåpssäkert är nog ordet jag tycker symboliserar matchen. Det var inget snack om saken. De har en målchans som Almunia reder ut och en som han inte reder ut och sen finns det inte så mycket mer att notera när det kommer till AZs insatts.

Vi spelar till och från lysande och Cesc gör två mål och fortsätter visa hur bra han är och kan bli. Arshavin blixtrar till under matchen även om han faller ur den helt ibland och även om nivån han spelar på räcker så hade jag velat se honom i förra säsongens form. Men det kommer. Det känns som sagt otroligt säkert och jag tyckte mig se en liten förändring hos Diaby. För det första så var han bra. Inte outstanding och hans passningsspel är till och från bedrövligt MEN det jag lade märke till är att han verkar vilja mycket mer nu. En attitydförändring verkar ha skett eftersom han gång på gång tog 100%löpningar både offensivt och defensivt och är det något ställe han ska förbättra sig på enligt mig så är det hans lojhet. Och den var borta. Han kanske bara höjt sig 2 % eller något men när han gör sitt mål så är jag övertygad om att mottagningen hade flugit över sidlinjen om det var mot West Ham, eller Sp*rs osv. Bra jobb och det gillas.

Nasris mål ska nämnas också, en liten höftvickare och sen pang friläge i mål. Bra som fan.

++ Cesc. Underbara mål, det ena lite enkelt men det andra var så jävla vackert. Leading by example är modellen!!
+ Diaby. Just precis, jag tycker att när alla andra gör en bra match så är det han som höjde sig mest från ursprungspositionen. Hans kämpande var fint som fan!

-- Viasat. Förklaring är inte nödvändig.
- Visst stod Almunia och frös betänkligt men det skottet ska inte gå in. Tyvärr. Skärpning!

Wolves imorgonkväll. Vi är ligger bra till och när de båda lagen före oss spelar mot varandra måste vi ta in poäng på minst ett av dem. Seger är otroligt viktigt och bör inte vara alltför stora besvär. Vi är klasser bättre än Wolves och när vissa bortförklarade poängtappet på Upton Park med att West Ham är bättre än vad tabellen visar så är Wolves precis så bra som tabellen visar. Jävla dumheter att slarva bort poäng mot West Ham. Fan nu blev jag sur. Onödigt är vad det är.

Mer om Wolves imorgon. Kroenke ligger nu på gränsen till ett totalbud med 29.9 % av aktierna. Var man får fram pengar till resten undrar man? Och varför skulle de andra sälja? Lady Nina till exempel... Eller varför inte Usmanov. Det som definitivt är farligast är om Stan the Man lånar ihop pengar för att kunna smälla iväg ett vrålbud. Vill vi ha en skuldsatt ägare i vår klubb? Tack men NEJ I HELVETE ALDRIG TACK. Jag gillar inte det här alls.

Wenger har en snygg video ute på nätet, ursprungligen från hemsidan men han pratar lite om Kroenke och hans egen roll som tränare och vilket plan han håller sig på i beslutfattningen. Han säger att Cesc är bra och kommer bli bättre. 22 år är pojken. Jag gillar Arsènes prat om sin egen trovärdighet vilken jag tycker många hade kunnat lära sig ett och annat av. Inga egna intressen gör att koncentrationen läggs på rätt ställen och även om han har mycket att säga till om så beöver han inte hamna i kläm om fraktioner i klubbens styrelse skulle vilja bråka sinsemellan. Vi har redan sett hur David Dein lämnade och instabiliteten som följde efter och även om Wenger påverkades på ett privat plan så ledde han laget runt konflikten och varken han själv eller vi blev drabbade.

Till imorgon!

Inga kommentarer: