lördag 7 november 2009

Dags att gräva vargagropen

Efter att ha jobbat en sommar på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby slänger man sig gärna med lite Emil i Lönneberga-lingo. Därav vargagropen.

Jag tror definitivt på en seger men Cesc är ute och varnar för att allt annat än en prickfri insats kan gå åt helvete. Själv tänker jag på den jävla matchen mot Stoke förra säsongen där två (2!!!) långa jävla inkast förstörde dagen på ett sällsynt deprimerande sätt. Nu har jag ingen aning om de har en Rory Delap i laget men det gäller att vara vaken på vad som kan komma. Tät defensiv med ett par benknäckare och långbollar på Ebanks Blake (älska efternamnet... eller hata det Man Unitedprodukt) är ingen dum gissning.

Senast vi fick stryk av Wolves var den 29 september (namnsdag) 1979 så rent statistiskt behöver vi väl inte vara rädda direkt. Men man vet ju aldrig och sanningen är den att så fort man slappnar av så släpper man in en boll. Laget är ganska välcementerat och det känns bra att ha kontinuiteten på stora delar av planen.

Almunia
Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs
Cesc-Song-Diaby
Nasri-van Persie-Arshavin

Utbytt blir Eboue från CLmatchen i veckan. Jag kan inte tänka mig att det ändras på mitten, om Diaby spelar direkt efter Sp*rsmatchen (där han var dålig) borde han spela efter en bra match. Framåt så är van Persie den mest självklara. Arshavin hade visserligen 3 assist men inte så mycket deltagande i spelet senast så det finns frågetecken men jag tror han startar ändå. Det är en vacker trio som slåss om den sista mest "öppna" platsen. Eduardo, Nasri och Rosicky kan alla starta men Nasri fick chansen senast och kontinuiteten är alltid central i spelarväljandet.

Jag skulle vilja fördjupa mig lite i det sista. Alla tre spelarna har varit skadade i längre och kortare perioder och även om inte Nasri är tilltänkt att spela så långt fram i planen tror jag att han får en vänjningsperiod för att sedan gå ner på mittfältet för att knuffa undan Diaby. Det hade inte förvånat mig det minsta om Arshavin byttes ut mot Rosicky för att sedan byta in Eduardo mot Diaby och låta Nasri droppa ner.

Nu är detta spekulationer och om dessa tankar snurrar runt i Wengers huvud vet jag mycket lite om. Om det ens fungerar rent praktiskt vet jag inte heller men erkänn att det hade varit en jävla grej att förutspå om det sätts i praktik. Var Ramsey tar vägen i ekvationen har jag ingen aning om men Cesc ska väl också vila ibland så där finns ju det tredje bytet.

Nu tänker jag ladda med en weissbier och försöka mig på lite oddsande. 3 poäng ikväll!!

Come on Gunners!

Inga kommentarer: