söndag 15 november 2009

Meningslösa landskamper..

Dags att plocka fram det gamla använda, slitna frågetecknet och stoppa upp det där solen inte skiner. För Arsenal har tappat sin förväntade storskytt i en totalt meningslös landskamp och det svider så jävla mycket.

Jag skulle vilja veta vem fan det är som bestämmer. Vi vet att Wenger aldrig skulle släppa iväg en junior till en playstationmatch så där kan inte felet ligga. Jag tänker fanimig gå ut och skylla det på spelaren själv. Tyvärr Robin. Vad fan ska du spela i en jävla träningslandskamp för? Visst han blir tillfrågad av ett fotbollsförbund men man måste väl för fan ha lite integritet och säga "NEJ TACK jag tänker inte riskera fötterna i en TOTALT JÄVLA MENINGSLÖS LANDSKAMP SOM INTE GÅR UT PÅ ETT SKIT MER ÄN ATT RASTA TALANGER PÅ GRÄNSEN TILL LANDSKAMPSSPEL DITT JÄVLA CEPE SOM FÖRSÖKER SPELA PÅ MITT PATRIOTISKA SAMVETE".

De som vill ha det på holländska kan google översätta.

Men nu har det hänt och att ta bort problemet istället för att fortsätta behandla symptomet är vi ju aldrig intresserade av.

Så nu har vi först ett ganska lustigt gissande på hur lång tid RvP kommer vara borta. Nån säger 2-3 månader andra hela säsongen och jag väntar hyfsat spänt utan en jävla aning och utan anledning till att gissa.

Andra problemet är hur man roterar om i laget för att täcka upp. De som är uppväxta med lite för avancerade tv-spel skriker på köp av alla möjliga jävla spelare och för säkerhetsskull sparar de spelet innan de köper spelaren för om allt går åt helvete så kan man börja om på nytt utan ansvar.

Det självklara svaret är att man snurrar runt lite. In med Arshavin i mitten säger vissa. Jag är väl inte riktigt ok med det men visst, det är en helt fungerande lösning. För mig är Eduardo självklar. Vissa tycker att han har för dålig form men då har de glömt bort hans två mål i landslaget i en minst lika onödig match. Jag gillar Eduardo och jag tror han kan göra ett och annat skitmål som ingen annan är framme på. Arshavin är bättre (enligt min mening) på en kant där han kan bryta in och leverera.

Bendtner och Walcott kan man ha i åtanke men Wenger verkar väldigt klar på att båda dessa herrar ska hålla sig på kanten. Näe Eddy is the man for the job! Han vet hur man uppträder som en killer och behöver inte vara lika involverad i spelet som Arshavin. Nåja.

I vilket fall som helst ska vi inte köpa in någon ny. Jävla trams allvarligt. Jag flyttar hellre upp Vermaelen på topp än att köpa in Chamakh eller någon annan paniklösning.

Inga kommentarer: