tisdag 1 september 2009

Eduardo och martyrskap

Eduardo da Silva får 2 matchers avstängning. Tack för det televerket! Jag är i ärlighetens namn jävligt nöjd. Visserligen finner sig inte klubben riktigt i det men det ger jag blanka fan i.

Äntligen tas det tag i det här enorma problemet och när vi ändå håller på så stäng av Eboue också, to prove a point helt enkelt. Det är fan vad klubben borde göra, markera ordentligt att nu jävlar Uefa har ni fått som ni vill, varje minsta grej ska inspekteras och analyseras in i det minsta. Det är fan nog med jobbtillfällen för att vända världsekonomin. Martyrskapet passar mig utmärkt och jag är glad att vi fick ta skiten av åratals jävla filmande från hundratals spelare.

Nu när vi ändå håller på att rättfärdiga allt jävla möjligt tänker jag gräva lite djupare i Eduardos historik. Om vi skaffat oss en lex-Eduardo så ska vi minsann ha en lex-Witsell också. För de som inte känner till det så har Axel Witsell gjort en "Tiny-Taylor" och sparkat av Wasilewskis ben. Witsell fick 10 matchers avstäning, Taylor fick 3. Så när vi ändå är i farten och vill att Uefa ska plocka fram förstoringsglaset i vareviga filmningsläge så kan de fan ta tag och straffa folk som sparkar bena av andra. 10 matcher är för mig helt överkomligt, det är i minsta laget men det är bra mycket värre än det som FA sitter och delar ut. Nu har jag inte lyckats ta reda på vem fan det är som utfärdat Witsells avstängning, eftersom Aftonbladet, expressen, m.fl. inte anger källor och det närmsta jag hamnar belgisk fotboll är här.

Så antagligen så skiter Uefa, Fifa och övriga länder i vad som pågår i Belgien och håller fast vid sina halvdana jävla straff som inte leder till mer än fotbollspelare som låssas vara ledsna när de hälsar på offret de sparkat ner på sjukhuset dagarna efteråt. Det blir antagligen inget lex-Witsell men jag kan lova att halva världen kommer rivas upp med rötterna om någon så mycket som snubblar på Emirates gräsmatta det kommande decenniet. Jävlar i det.

Notoriska filmare, bensparkare borde stängas av postumt för fan, Ronaldo ska inte spela en match mer i år tillsammans med Inzagi som får lägga skorna på hyllan. Dessutom är det lika bra att skicka Joey Barton tillbaka till släkten i fängelse så mycket skit som han hållt på med genom åren.

Inga kommentarer: