torsdag 24 september 2009

Det ljusnar på skadefronten

Vi är vidare i Ligacupen. Härligt att kidsen spelar av sig lite. 2-0 och efter att ha kollat textrapporteringen så verkar Wilshere vara på gång tillsammans med Vela. Yes, Vela är tillbaka och även om han kan behöva lite mer träning så ser det lovande ut för framtiden. Synd som fan att man inte fick se matchen live, att kolla i efterhand har aldrig legat för mig, jag kan aldrig låta bli att ta reda på resultatet och sen är allt förstört.

Nåja, det låter som om att Ligacupen vore hela världen. Nä det är andra delar av norra London som tycker det. *Host hrrrhsp*rs host*

Just det, förutom Vela så är både Arshavin och Walcott tillbaka i full träning även om den senare inte är fit för mer än ett inhopp så känns det bra att Theo kan vara på g igen. Älskar att släppa in honom sista kvarten och låta honom springa ifrån alla trötta motståndare. Arshavin är inte direkt något nerköp heller, tillför en hel division själv. Han kan vara ur form men trots det slänger han ur sig skott upp i kryssen, det kallar jag kvalitet!

Almunia är inte tillbaka än och även om det är bra för Mannone att få lite erfarenhet så had ejag kännt mig tryggare med lite erfarenhet längst bak. Jag undrar vad Almunia har insjuknat i om han är borta i mer än 2 veckor... Svininfluensan? Bältros? En sak som är säker är att han inte varit sig själv den här säsongen och att lite vila kanske bara är rätt medecin för spanjoren och för att han ska komma tillbaka i gott slag snarast.

En sista kommentar till skadorna som varit. Jag har har gnällt och varit rädd att Cesc skulle skadat sig, nu sist mot Wigan men det verkar som om han är skadefri och allt är frid och fröjd. Ta i trä.

Fulham i helgen på Craven Cottage, för er som inte varit där så är det nog den finast belägna arenan i PL i utkanten av Bishops Park där långsidan vätter ut mot Themsen. Mer om Fulham imorgon eller tidigt på lördag (yeah right).

Inga kommentarer: