måndag 4 januari 2010

Vidare i FAcupen

Jag såg matchen på en bedrövlig stream så jag har inte många djupa kommentarer att ge. Första halvlek kändes mer än tråkig. Vi var dåliga, West Ham var knappt bättre och vad Silvestre sysslade med när Diamanti, jättefri, gör mål vet jag inte. Det finns kanske en fin chans för Silvestre att skriva ihop en manual om hur man ställer offside och bli publicerad, men det där var inte direkt smickrande.

"Nothing but Offside" by Mikael Silvestre
ordered copies: 1 (Arsemike)

Well, andra halvlek startade som första men den ändrades radikalt när de hyffsat misslyckade Merida och Wilshere byttes ut till förmån av Diaby och Nasri.

Vilken förändring. Jag trodde inte Diaby kunde vända skutan på det sättet som han gjorde. All jävla credit till Abou, snacka om att ha växt upp på några veckor. Det tafatta som jag alltid kände när han hade bollen är som bortblåst. Det är underbart att se beslutsamheten i hans jättekliv. Drivet finns där, blicken är uppåt och inte på bollen och passningarna sitter. Kan knappt bli bättre.

Nu var det Song som grötade fram bollen till Ramsey som pangade in 1-1 och inte många minuter senare vann Eduardo en nickduell och satte 2-1. Vela visade hur man slår ett inlägg och kanske borde han ta hörnorna med tanke på hur jävla illa de tidigare från Merida hade sett ut.

Eduardo hade några riktigt bra avslut matchen igenom och kanske är han tillbaka i gammal god form. Ett lurigt skott och en nick precis över ribban plus det underbara målet fyller på självförtroendet mer än vad en flipperfrispark i mål gör.

Vi tackar av Song också som med föredömligt slit åker iväg till ACN. Snacka om att han kommer saknas men "tur" i oturen så har vi 3 lite enklare matcher framför oss och tillfälle att spela in en efterträdare innan det brakar lös på allvar.

Inget nytt på transfermarknaden. Tidningarna letar rubriker och allt eftersom så kommer vi bli ihoplänkade med allsköns skräp. Hulk har varit upp och det ryktet känns lika idiotiskt som att Cesc skulle sticka till Real. Eftersom vi spelade mot West Ham så var Upson på tapeten, mot Bolton i veckan kommer det spekuleras om Cahill och Saha får stå för Everton-ryktet.

Jag vill ha en mittback. Micah Richards! Ge mig!

Inga kommentarer: