tisdag 19 januari 2010

En dag vid hamsterhjulet

Vi är helt fantastiska. Det måste påpekas. Ekorrhjulet snurrar på och så fort en hamster hoppar på så ramlar en ut. Inför helgens match mot Bolton fick vi tillbaka Cesc och vips så tappade vi Ramsey och Nasri. Bör det tilläggas att direkt efter Everton så försvann Denilson? Efter Bolton tappar vi Merida och pang, Denilson och Walcott är tillbaka. Vi är totalt skadskjutna och de enda som verkar kunna bita ihop ordentligt är mittbackarna som har gjort en helt enastående säsong och inte missat en match i PL samt Arshavin som är småskadad i en fot. Känner man efter i Ryssland så är man lika med död. Därför spelar man så länge man kan, medan man i det Europa som inte till största del ligger i Asien letar efter skadetid för att inte gå på en riktig mina.

"Do we train on a fucking minefield?"

Underbar kommentar och man undrar stilla hur det ser ut på Colney.

Nu blir det Bolton igen imorgon och jag är inte nervös alls. Kanske inte det mest ultimata men ska Bolton bråka med oss så finns chansen på Reebok och inte på Emirates. Så mycket är säkert! Jag hoppas att Wenger håller startelvan intakt sånär som på vänsterbacken. Clichy är tillbaka och Traore hade enorma problem senast så det är dax för bänken för Armand. Det känns inte aktuellt att byta ut Almunia efter a clean sheet men jag hade velat se om Fabianski skulle klara av Bolton mest i väntan på att Almunia tappar ett inlägg i famnen på Davies eller Klasnic. Eastmond bör få fortsätta så att Denilson tryggt kan kurera sig ordentligt, istället för att vara ovan nämnda hamster som tar ett varv i hjulet och sedan vilar en vecka för att springa ett till osv. Ge honom en kvart!

Transfers någon? Nä. Det är tyst om Arsenal och vad vi håller på med vet jag inte. Vi kanske inte behöver någon och Bendtner ska vara tillbaka mot Villa så anfallare gör er icke besvär.

Man City försöker köpa ihop hela Arsenals gamla lag med Flamini som tilltänkt tillskott. Bedrövligt i mina ögon, vad tänker man på egentligen? Och vad tycker de Jong och Barry när det rullar in tilltänkta ersättare på deras platser. Om Flamini blir klar för City så är det dags för Arsenal att ringa Barry och höra sig för. Tycker jag.

Till sist rankar Daily Mails experter sina favoritmittfältare i PL. Jaime Redknapp har med Cesc medan den andre idioten Townsend motiverar petningen av honom med att han inte vet hur Cesc skulle palla Billy Bremner och svaret är löjligt enkelt: Bremner är död (no offence, men Townsend är en idiot och då möter jag honom med samma idioti). Det är väl lika motiverat att fråga sig hur någon av de andra hade klarat sig, vilket inte görs. Paddy Vieira dyker upp i bådas listor.

Come on Gunners!

PS. Jag har av nån anledning alltid gillat Redknapp, det kan bero på hans namn plus att han inte ser ut som (är) en alkoholist. Red visste jag hur man översatte och en knapp är en knapp, så svårt var det och så gammal var jag.

Ds.

Inga kommentarer: