fredag 8 januari 2010

Match imorgon?

Ja, det är väl inte en speciellt stor skräll om det inte blir någon match imorgon heller. Efter lite norskt surfande på yr.no har jag listat ut att det blir kallt men ingen nederbörd. Som jag fattat det ställer man in matcherna mest pga. snorfulla britter med balans som en 8 månader bambi och inte för att det snöar. Man vet att en arena som Emirates är utrustad med värmeslingor, grässolarier och de absolut skönaste sittplatserna i England så där borde inte vara några problem. Tyvärr finns inte sånt i Bolton eller för den delen Liverpool och därför får man leva i ovisshet.

Nåja, i Arsenalväg så har vi Rosicky tillbaka och även om det blir match imorgon så kan jag nästan lova att han är skadad till nästa match. Med nytt kontrakt så lär vi se en hel del av honom ändå så det ska bli kul. Han medför så mycket mer än bara spel så att behålla honom är ingen dum idé.

Det skrivs mycket om att Sol Campbell är tillbaka på ett nödlösningskontrakt men innan jag ser det på .com så tänker jag avfärda hela grejen som dumheter. För jag kan inte tänka mig att Sol är tillräckligt bra för Arsenal och det känns kontraproduktivt att köpa in en veteran istället för att plocka upp en junior. Ska man köpa, vilket jag inte är främmande för på den positionen, så ska det köpas någon som håller för minst 2 år och som kan tillföra något. Om Wenger tycker att det är ett jobb för en trollkarl så är det dags för crashcourse på Hogwarts.

I övrigt är det relativt tyst runt de targets som vi fans och pressen identifierat. En efter en skrivs av på olika sajter och senast skrevs Carlton Cole av. Tack för det säger jag, vi behöver nämligen inte fler skadade spelare i truppen. Liverpool ska ha säkrat både Maxi Rodrigues och Chamakh även om den senare kommer först till sommaren. Man har blivit lite nyfiken på Chamakh och skulle han komma så hade det varit till sommaren och inte nu så jag bryr mig inte speciellt mycket.

Detta om detta, Everton lever i ungefär samma blandade helvete med skador och frånvarande afrikaner som vi så matchen imorgon borde vinnas med tanke på den bredd vi har. Ovanpå det har vi det väldigt lätt för Everton generellt och man minns definitivt segern i premiärmatchen den här säsongen. Så vi ska vinna. Vi ska haka på i toppen och gärna gå ifrån och vinna skiten också för den delen. Hell yes.

Till imorgon. Come on Gunners!

Inga kommentarer: