fredag 15 januari 2010

Bolton och lite övrigt

På söndag är det Bolton som gäller och sedan brakar det loss ordentligt. Vi har ett sjuhelvetesspelschema och att spela back to back med Bolton som start på det är kanske inte det mest tilltalande. Bolton har inte ändrats sen Big Sam drev klubben och tyvärr var ganska bra mot just Arsenal. Fysiskt spel är vad som väntar och man får verkligen hålla tummarna för att vi ska slippa skador inför toppstriden som väntar.

Cesc är tillbaka och går givetvis in i startelvan direkt. Bolton känns lagom för att spela in kaptenen som varit skadad. Samtidigt som man är livrädd för att han ska skada sig igen. Ge honom en timme säger jag och säkra segern redan i första halvlek.

Jag hatar för övrigt att möta Bolton på Reebok Stadium. Det finns nån jävla förbannelse där och i princip all skit som kan hända händer alltid där. Bara att Kevin Davies är med i laget suger pung. Runt -08 skrev jag i bloggen att Davies och Barton nog skulle må bra av att dela cell och det skriver jag fortfarande under på.

Det händer inte mycket i köpväg förutom att vi tydligen är ute efter Samuel Galindo, en vrålstor bolivian som är 17 bast och kapten i deras U21-landslag. Låter som en Wengervärvning. Har ingen aning om vem det är eller vad han har gjort så det är svårt att uttala sig. Det man kan säga är att jag gillar att köpa muskler och längd. Vi behöver definitivt ett kraftpaket lite överallt på planen.

Övrigt är väl att Liverpool håller på att bli av med lite allt möjligt när det nu senast gick åt skogen i FAcupen. United verkar vara ute på hal is med Glazer som fifflat och trixat med en massa pengar. De senaste veckorna har varit jävligt lustiga för mig som åskådare att titta på Pool och United som på diverse forum munhuggits. Allt började när Pool kryssade mot Reading, då gick United lös och kallade Pool värdelösa idioter. Läget vändes kvickt när United åkte ur mot Leeds och tadaam Pool supportrarna rättfärdigade sig själva med ett "vi är iaf inte lika dåliga som ni, för vi åkte inte ur" "ni är sämst i världen" blablabla. Och så åkte då Pool ut till slut och United skrattade gott samtidigt som jag har haft några riktigt roliga veckor. Jag tackar och bockar!

Inga kommentarer: