tisdag 12 januari 2010

Fuskisar...

WENGER UPPMANAR TILL FUSK. Eller varför inte här. Knappast någon nyhet direkt att ramlar man så stannar man bollen med händerna. Hur detta blir fusk mer än att fälla en spelare eller att tjonga ut bollen till inkast vet jag inte. Man förhindrar (kanske) helt enkelt ett mål och när man går ner så som Denilson gjorde så är det definitivt värt att ta ett gult kort. Egentligen mycket hellre på det viset än på mördarviset som engelsmän brukar vara förtjusta i.

"Jag vet att han bröt benet och det är tråkigt när sånt händer och jag ber givetvis om ursäkt men fotboll är en sport för män och då händer olyckor, jag tog i alla fall inte bollen med händerna, det gör bara fuskare!"

Behöver väl inte säga så mycket mer om det. Istället så kan jag som exklusiv källa tipsa om vårt första nyförvärv: Lukas Podolski. Jag drömde nämligen om att jag såg en fotbollsmatch med minst ett lag med röda tröjor och jag tror det var Arsenals kit med ett par designändringar. En av killarna som sprang förbi hade ...olski på tröjan och därför så tycker jag att saken är klar.

På nyhetsfronten finns det inte mycket. Merida som mer eller mindre har varit klar att lämna Arsenal verkar inte ha stuckit än. Visserligen görs inga framsteg med hans nya Arsenalkontrakt så det är upp till granskning.

Ibland tycker jag att Arsenal.com är en av de konstigaste sajterna på nätet. Å ena sidan är de väldigt långsamma på att lägga ut nyheter om kommande nyförvärv, kanske på grund utav Wengers tystnad men å andra sidan är det mer än ok att tala om för Gooners att det minsann inte görs några framsteg med Meridas kontrakt. Vad är poängen med detta undrar jag? Försöker vi pressa fram mer pengar för Merida (om det nu ens är möjligt med tanke på att hans kontrakt går ut och att vi enbart får en slags utbildningskompensation) eller lägger vi press på hans agent för att slutföra problemet snabbare?

Eller är det för att vifta med något så att pressen stirrar sig blinda på Merida medan vi säkrar en annan spelares tjänster? Förhoppningsvis lutar det åt det sista alternativet för det hörs fortfarande ingenting om någon ny spelare.

Kenwyne Jones har varit uppe och vänt på några forum och jag hade inte varit emot att signa honom men Steve Bruce har sagt £40M och halva världen har skrattat. Daily Mail vill pracka på oss Louis Saha som tydligen ska tjäna £60k i veckan och få ett 3 års kontrakt, dessutom ska vi ha köpt en gris som kan flyga samt ett gäng rosa elefanter. Canales är en annan spelare vi är ute efter men om Wenger är ute och letar offensiva mittfältare så tycker jag han borde kolla igenom sitt omklädningsrum på Emirates först. Kanske blir spanjoren ett sommarköp och eftersom jag ska ner och se Barca - Racing i februari så ska jag ta mig en ordentlig titt på grabben.

Inga kommentarer: