tisdag 12 januari 2010

Sol är tillbaka

Sol Campbell är tillbaka i Arsenal. Om än bara i reservlaget men det tyder ju på ett ganska fett intresse och i princip ett säkrat kontrakt. Tydligen var Arsenal ute med ett säkert beslut för tidigt på vår hemsida. Av detta kan man dra vissa slutsatser, det finns definitivt en muntlig överenskommelse mellan spelare och klubb och antagligen är kvällens reservlagsmatch mot West Ham en test och om allting funkar så är han en Arsenalspelare igen, imorgon. Om det då publiceras för tidigt eller inte är väl ingen större grej med tanke på att rapportering och spekulering finns på varenda sportsida i världen. Problemo? - No!

Vad kan man skriva om Sol Campbell då? Med tanke på att han inte spelat på ett bra tag så känns det hela aning skumt. Vem är nr 1 efter Gallas och Vemaelen till exempel? Vad ska vi med en kille som vi ratat tidigare?

Jag har alltid gillat Sol men Sol hade sin tid, precis som Vieira hade sin, Henry sin etc. att skriva ett kontrakt med honom känns kass. Jag är inte nöjd, men jag har inte en aning om hur en kontraktsförhandling ser ut och om det finns några andra mittbackar på marknaden till rimliga priser så jag kan vara väldigt fel ute.

Jag har gnällt efter en mittback som vet hur PL funkar och nu har jag fått det. Sol känns dock som Silvestreköpet. Väldigt omotiverat, kvittar hur bra attityd killen har. Det bör tilläggas att jag gärna överbevisas, väldigt gärna!

Inga kommentarer: