torsdag 7 januari 2010

Insnöat och en legend återvänder

Ingen match mot Bolton igår. Mer än störigt eftersom mina planer blev förstörda. Nåja, inget ont som inte för något gott med sig. Det jag tänker på i första hand är att Cesc antagligen är tillbaka mot Bolton oavsett vilket datum matchen spelas på.

Det kan bli ännu bättre när vi väl får reda på datum för matchen, det ser ut att finnas en plats den 20e januari, vilket inte är optimalt men lista ut ett bättre datum, själv. Slipper vi den 20e jan så kan man nästan räkna med att Alex Song är tillbaka vilket är mer än positivt med tanke på Boltons vanliga game plan som brukar gå ut på att försöka mörda våra spelare.

Den negativa sidan är att ett pressat matchschema tar en ännu värre vändning, men den dagen den sorgen.

Och pratar vi sorg så är väl dagens nyhet att Paddy Vieira återvänder till PL och tyvärr Manchester City ganska högt upp på listan. Mitt problem är egentligen inte klubben han går till för i Arsenal är han passé men jag känner mer sorg i att Vieira är ordentligt på väg utför. Att ta ett fett kontrakt för att mjölka kossan en sista gång är för mig en desperat gärning som gör att det svider i hjärtat när man vet att en legendar håller på att lägga av. Ok, han trivs inte i Inter, och Inter trivs inte med honom så en flytt är inte något konstigt. Jag hade hoppats att han tog sig till Frankrike och till en klubb där han garanterat fick speltid trots sitt relativa inkonsekventa spelande med skadorna som bakgrund. Jag tycker det är jobbigt att se en slagen Arsenalhjälte sitta på en bänk i en av världens rumpor bredvid rövhålet själv.

Å andra sidan räknar väl Paddy med en plats i startelvan som Mancinis älskling och det som gör det hela hemskt är att förtroendet kanske är obefintligt. Dessutom kan man fråga sig hur spelare som Barry tar det, eller för den delen de Jong. de Jong hade kunnat vara en Arsenaltarget i transferfönstret. Men Vieiras roll ska väl utvärderas före någon av spelarna känner sig åsidosatta och känner för att lämna, men till sommaren kanske?

Det blir ett intressant möte när City gästar oss på Emirates och när man egentligen bara hade velat spy galla över Adebayor så får man istället rikta sig in på att hylla en trotjänare och legend. För Paddy var Arsenal på alla sätt och vis och för att avrunda så bjuder jag lite härliga klipp.

Inga kommentarer: