måndag 11 januari 2010

Tystnad

Något jag har väldigt svårt att förstå är silly season. För när vi är mitt inne i en säsong månader från transferfönstret är det en sån jävla fart på journalister världen över så att tänkbara flyttar sprutar ur öronen på dem. Sen blir det plötsligt januari och pang, tyst som i graven. De första dagarna så avfärdas alla höstens rykten med "Nej tack, för dålig/ för dyr/ för ful/ inte tillgänglig/ vill inte osv. och sedan blir det tyst.

...

Tyst. Rosenberg vill tydligen lämna Bremen och hade han bara varit 4 år yngre så tror jag bannemig vi hade varit där och nosat. Eller? Inte så sällan tänker jag på hur det skulle sett ut med en svensk i Arsenal. Om det är något komplex jag har tack vare Barcelonas totala mediebevakning genom Zlatan vet jag inte men vilken boost det hade blivit. Jag hade fått se Arsenal i varje sportsändning under närmaste åren och sluppit traggla mig igenom ytterliggare en Viasatsändning från Zlatanland. Rosenberg är inte så jävla dum. Får man honom på rätt köl kan han göra 10 mål i PL varje säsong och det är inte fy skam. Fast nu är det i Arsenal han skulle göra dessa mål, inte i Blackburn eller Burnley där man inte har något att välja på. För några månader sedan var jag inne på att Malmö FFs Molins kanske hade kunnat passa på en kant i Arsenal om han hade dykt upp i London för ett par år sedan.

Det märks att jag yrar lite här men när det inte händer ett jävla skit blir det lätt att dagdrömma. I verkligheten är det nog så att det jobbas för fulla muggar med att knyta till sig någon spelare. Saknas det rykten bör man ha klart för sig att det pågår saker bakom stängda dörrar och när som helst kan Wenger titta fram med en ny spelare, efter att ha playat en hel värld med "I don't know what's going on cause nothing's going on"uttalanden.

Inte möe som sagt.

2 kommentarer:

Tasja sa...

Inte riktigt rätt, Rosenberg vill INTE lämna Bremen, han trivs och vill vara kvar. Men klubben vill ev (enligt rykten, enligt klubben är det inte så) sälja honom.

Tyvärr har han haft 1,5 tunga säsonger bakom sig men kom igång lite innan vinteruppehållet i Bundesliga. Hoppas formen håller i sig, även om träningsmatchen han spelade sist inte var lysande alls.

Mike sa...

ok; -ryktas vara på väg att lämna bremen.

jag gillar mackan, har alltid gjort. får hoppas han får ordning på speltid och målskytte framöver!