fredag 30 januari 2009

Arshavin, Rosicky och Hammers

Arshavin röran fortsätter. Wenger vill först ha ryssen signad innan helgens match men får ta tillbaka detta och säger att det antagligen blir en last minute deal. Andra rapporter om att Arsenal minsann inta har ringt till Zenit med nytt bud kom från Peter Hill-Wood imorse. Jag förstår inte riktigt det här. Vi vill uppenbarligen ha honom så varför inte ta och svälja stoltheten, lägga in £500 000 och signa spelare. Istället försöker vi visa upp någon "vi har inte råd" attityd som bara leder till att vi inte får spelaren i tid. "Vi får inte spräcka vår budget" nähä, tråkigt men man gör upp en budget för att den ska spenderas och inte för att man efter en månads transferfönster ska sitta £15M plus. Dessa kanske plockas fram till sommaren istället men det hjälper oss inte nu.

I vilket fall tycker Wenger att vi ska ge Robin vad han vill ha när det kommer till nytt kontrakt och han är inte ensam. Gunners bäste spelare denna säsongen ska definitivt upp en bra bit i lön för han har varit outstanding länge nog. Dessutom har han skakat av sig lite av sin stämpel som skadedrabbad, även om jag sitter och är livrädd i varje duell han går in i.

En annan som är på väg tillbaka är Rosicky. Tydligen tar han maxlöpningar och kanske får man se honom i år. Jag tänker ta åt mig äran lite grann. Jag startade en undersökning här i bloggen om vem som skulle komma tillbaka till spel först mellan honom och Cesc. Det var visserligen tight men majoriteten sa Cesc och det var mitt personliga val också, om det nu hade räknats. Eftersom Tomas är en flitig bloggläsare och inte har mycket respekt för mig och mina undersökningar så gav han sig fan på att bli spelklar och verkar ha gjort ett jävla jobb. Tidigast Mars var det sagt nu är det knappt februari och han är redan på gång. Tack Tompa önskar undertecknad! Vad man än häver ur sig så händer motsatsen, när jag säger att Keane är en kass spelare gör han mål mot Arsenal för att jävlas, så jag tänker hylla både Keane och Manchester United bara för att det ska gå åt helvete för båda under närmsta tiden.

Imorgon spelar vi mot the Hammers hemma på Emirates. Tre nya poäng ska bärgas och imorgon ska det inte vara nått snack om saken. Hammers har förlorat Bellamy för ett skambud på £12M till City men vann trots det sin senaste match med mål av bland annat Carlton Cole. Cole är en sån som ett Arsenalförsvar borde hata, han är stor och även snabb, dvs. han kan störa oss i luften där vi är svaga och han kan springa ifrån en hög backlinje, en sådan vi brukar ha på the Groove. Nu är han inte samma avslutare som Agbonlahor eller Cahill för den delen så det känns ju skönt.

Vi borde skippa både Diaby och Song på mitten tycker jag. Så som det såg ut senast tror jag inte jag klarar av. In med Ramsey och Eboue/Vela/Wilshere och placera Nasri antingen på passande kant eller i mitten. Låt Denilson sköta defensiven och skaffa tillbaka passningspelet så kommer van Persie göra mål. Jag är övertygad!

Jag ser fram emot matchen imorgon och även Arshavins ankomst.

Inga kommentarer: