onsdag 3 december 2008

Slut på Carling Cup

Allt roligt har något slut och där det inte finns så mycket roligt tar det slut oftare förr än senare. Våra talangspelare sprang ut på Turf Moor och gjorde en skaplig insats. Hade man haft minsta lilla effektivitet i kroppen och lite skärpa bakåt hade denna matchen också vunnits. Min match var ett enda jävla pixelkrig eftersom datorn vägrade streama ordentligt och det lovade inte gott. Första halvlek kunde jag se skapligt medan andra var totalt meningslöst. Jag vet inte hur många streamar jag var runt på och då jag lovat mig själv och min ekonomi att aldrig gynna Viasat mer än nödvändigt (3an och 6an) så blev det inte någon andra halvlek i vettig bemärkelse.

Jag lyckades se 4 missade frilägen efter klassiskt Carling Kids spel med bra rörlighet och och fantasi. Sen såg man också en backlinje som inte tyckte det var så jävla kul att spela i minusgrader(?) på någon föråldrad (läs historisk) arena. Dessutom såg man en polack som tagit danslektioner av Dudek och därför visste man aldrig vad man skulle få i de ingripanden han gjorde.

I vilket fall som helst så var jag varken nervös eller uppriven vid något av målen eller i slutet av matchen för detta är vad cupen är till för. Lufta kidsen och dela ut rutin och erfarenhet. Burnley verkade ha gjort sin hemläxa och underskattade inte tonåringarna som sprang omkring på planen samtidigt som Jensen i målet tog allt. Visst var avslutningarna inget att hänga i granen men efter matchrapporter har jag förstått att vi hade 6 frilägen och då känns det lite surt. Sen hade jag gärna gått vidare bara för att se vad grabbarna hade hittat på härnäst och kanske kanske kanske gått hela vägen. Men men, årets kapitel är avslutat och ännu en jätteinsats har fäljts av en förlust. Kan vi bara skippa att få stryk mot Wigan i helgen så är jag mer än nöjd. 3 poäng är nämligen nödvändigt, vi kan inte räkna med att de andra lagen tappar mer än sammanlagt 2 poäng och då krävs seger och kontinuitet i varje match framöver!

Nu blir det mat och kanske innefotboll ikväll vilket säkerligen kommer sluta i en stukad fot och träningsvärk i alla muskler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är grymt sugen på att komma och glo på kryssmatchen mot wigan på lördag och passa på att spöa dig i wiitennis. Ska bara förankra det lite hemma... /mwe

Mike sa...

låter bra, det bjuds på glögg och whisky. krysset kan du dock glömma!