onsdag 8 april 2009

Give him the ball and he will score

Adeeebayoooooooooor Adeeebayoooooooor.
Säga vad man vill om killen så har han kommit tillbaka. Killen som tyckte han var värd Titilön verkar ha gjort some serious thinkin och fattat att det krävs titlar och 30 mål varje säsong för att man ska förtjäna lönen! 3 mål på 2 matcher... två "enkla" mål mot Man City gav precis det självförtroende som behövdes för att Adebayor skulle gå tillbaka till att stå stilla istället för att springa. 1-0 i nacken och knappt en målchans ledde antagligen till att Wenger tog ett snack med Ade och ut kom Togos lejon. Som tur är stannade rätt del av självförtroende kvar till den andra halvleken där han bjöd världen på en underbar mottagning och en sjukt beslutsam bicycleta. Kids, do not try that at home!

Vilket jävla mål. Och vilken andra halvlek av Ade. Ibland tror jag det finns ett vansinne hos grymma spelare som gör att de balanserar på geni/dåre gränsen. När bollen är på väg har han redan bestämt sig, ta emot på bröstet och släpp fotfästet i samma moment och sedan placera in cyckelsparken. Perfuckingfekt. Det var ren jävla trots mot alla som inte litat på Ade, blicken efteråt är ingen "jag-är-bäst-i-världen"blick utan en "vem-fan-är-du-som-säger-att-jag-är-en-lat-jävel-som-bara-spelar-för-pengar-och-inte-gör-rätt-för-mig"blick. Jag kände den rakt in i hjärtat ska jag ärligt säga.

Innan man ger Fabregas massa cred bör man nämna matchens lirare nämligen Marcos Senna! Killen är alldeles för jävla bra. Vilket skott, vilka passningar och vilket spelsinne. ade jag fått värva vem jag ville i detta ögonblick hade nog fan Senna varit favorit. Men Senna tvingade egentligen fram målet, han tillät inte Fabregas att komma nära straffområdet och det ledde till att han droppade ner och slog den underbara passningen på det enda stället Senna omöjligen kunde vara ivägen. Över honom. Cesc och Ade måste ha tränat den passningen under all den gemensamma rehabträningen 1000 ggr. Eller så har de suttit inför matchen och skämtat om den.
Ade -Cross the ball to me Cesc!
Cesc -Then what? You're offside all the time!
Ade -No way man, I'll chest it then I make a bicyclekick!
Cesc -Right man!
Both -Hahahahahaha

Såja. Sen ska Villareal ha ett stort erkännande också. Det var roligt att se dem spela. De är ett spelande lag och spelade ut Arsenal framförallt i första halvlek även om vi gjorde samma sak i andra. Det finns en massa kommentarer på Arsenals hemsida om målet och om matchen.

Det verkar som om Gallas är slut för säsongen, ett knäligament är skadat och vi får inte se fransmannen mer. Han var bitit ihop efter att kaptensrollen togs ifrån honom och varit bra. Detta är inte officiellt men rapporter tyder på det. Almunia ska vara tillbaka om två veckor efter en stukad fot. Jag skyller krysset på skadorna. Många spelare var väldigt trött i slutet av andra halvlek och borde bytts ut men med två skador i första fanns inte möjligheten. Att Ade, Nasri, Walcott och Cesc inte orkade var inte konstigt efter deras skador/sjukdom.

Vi måste täppa till hålet Gallas lämnar efter sig och Djourou brukar klara det bra. Han funkar bra ihop med Toure och nu är det dags för Fabianski att visa att han håller. Jag är grymt optimistisk efter att ha gjort ett bortamål för hemma på Emirates förlorar vi inte! Så är det bara, jag ser fram emot semifinal! Det lär bli mot United. Lika bra att tippa dem som vinnare mot Porto och sen älska att ha fel om det skulle bli nått annat.

Inga kommentarer: