torsdag 23 april 2009

Arshavin

Helt enkelt Arshavin. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte hade några förväntningar på killen när han kom. En utdragen jävla transfer som påminde om samma historia som han var med om i somras. Och ingen visst om han var bra. Visst ett grymt EM hade han bakom sig men när Youtubeklipp återger en spelares karriär så kan man inte uppskatta en spelare ordentligt. Det finns ingen mening med att titta på skiten eftersom varenda tunnel killen gjort finns med och till och med Sp*rsare kan slå en tunnel (om än på sig själv).

Personligen tyckte jag att Arsenal skulle köpa honom enbart för att visa musklerna. Visa omvärlden att vi kan locka till oss stjärnspelare och därmed ge forumsidioter lite hopp och bensin på deras märkliga lösningar på världsproblemen. Köpet gick igenom och "arsenal är bara en plantskola"argumentet föll. Jag tror det var ett viktigt köp, förutom att tysta fans som gnäller över budgetpolicys så ger man de övriga spelarna i truppen en fingervisning om att man kommer göra allt för att vinna titlar. Så allt var fina fisken i januari. Att Arshavin inte var fulltränad var ännu en positiv faktor för hade han gjort en bedrövlig vår hade man kunnat ursäkta honom med att han hoppade in i PL mitt i sin egen försäsong. Sen hade man kunnat såga honom till hösten om han misslyckats där.

Nu är jag överlycklig. Egentligen borde det här blogginlägget kommit innan han gjorde fyra mål mot Liverpool eftersom hans påverkan på laget sen han klev ut på planen har gjort så jävla mycket för Arsenal. Han räddade säsongen, det måste sägas eftersom det är sant. Alla tvivel på att killen inte passar i PL var onödiga. Han gick rakt in, sjukt proffsigt och visade alla som tvivlare, mig mer än många andra, att han är en stjärna.

Nu har han presenterat sig för Premier League. Fyra mål från alla positioner med båda fötterna visar att han är säsongens värvning. Tyvärr vinner vi inte matchen och ett insläppt i 92 minuten gav matchen ett rättvist resultat på pappret men inte i verkligheten. Tar man ledningen för tredje gången i en match, och i 90e minuten så ska man inte tappa poäng. Så är det! Sen kan det andra laget dominerat hur mycket som helst. Det finns mer man kan klaga på i den här matchen men det känns inte lönt, släpper man in fyra mål vet alla var problemet ligger och det får inte överskugga Arshavins FYRA mål.

Nu åker jag till London på lördag för att kolla in hjältarna mot Boro och trots min snäva budget kommer jag nog åka hem med en Arshavintröja. Jag tror det är dags att uppdatera min Dreamcast-tröja.

Inga kommentarer: