tisdag 14 april 2009

Champions League

Nervositeten har satt igång. Det kan inte vara sunt att alla viktiga matcher hamnar nu. Först kvartsfinals uppgörelse mot Villareal sedan den minst lika viktiga matchen mot Chelsea i FAcupen och så fortsätter det med Liverpool på bortaplan och sen stannar jag helt enkelt med tanke på att hjärtat inte är vad det var i början av säsongen.

Förutsättningar inför imorgon? Cazorla är fortfarande borta med ett brutet ben och till den listan lägger vi Marcos Senna, 1-0 skytt på El Madrigal. Synd tycker jag. När det kommer till att möta engelska lag i ligan eller i cuper så önskar jag dessa all olycka inför matcherna men det är verkligen inte samma sak med Villareal. Vi möter dem i 2 matcher på en säsong och till skillnad från engelska lag så gillar dessa att spela fotboll och är underdogs. Förutom att vi ska vinna matchen redan med fulltaliga lag så finns det en viss underskattningsfaktor inblandad som jag tycker jävligt illa om. Mot Roma hade vi vunnit första matchen komfortabelt och vi var favoriter osv. och vi går ut och gör en skräpmatch, i mitt tycke, som vi till slut lyckas kämpa oss in i. Underskattning? - Enligt mig, JA!

När spanjorernas bäste spelare, en av världens bästa, försvinner så känns vår seger bombsäker. Och alla vet att när en seger är bombsäker så förlorar man ofta bara för att lagen om alla tings extrema jävlighet ska uppfyllas. Särskilt som vi har blåst en stor jävla portion karma i matchen mot Wigan i lördags. Medan Villareal förlorar i ligan, blir av med bästa spelaren så slipper vi undan utvisningar och vänder underlägen på bortaplan samt gör drömmål (Adebayor). Visst är vi ett bra lag som förtjänar sånt här men man har inte hur mycket som helst att ta av och det lilla vi har ska räcka säsongen ut.

Som sagt så är jag nervös, äckligt. Då kan man fråga sig hur en Unitedsupporter känner sig. Antagligen riktigt övermodigt, engelskt, säker på vinst. Jag hoppas att Porto gör sitt jobb, går vidare och åker ur mot Arsenal i semifinalen. Nåja, det är massor med timmar kvar att må dåligt inför matchen imorgon så jag ska ta en kopp kaffe till och planera Londonresa.

Vinst mot Villareal tack!!!!!

Inga kommentarer: