onsdag 30 juli 2008

Inte mycket

Ska ut på uppdrag resten av dagen så det får bli en snabbis nu på morgonen. Teamtalk har en intervju med Alexandre Song om hans framtid och jag tycker att Wenger gör en jävla miss som släpper honom till OS. Song gjorde något som ingen annan av reservbackarna gjorde förra säsongen och det var att imponera. Efter utlåningen till Charlton och kanske speciellt i landslaget har Song varit riktigt bra och det är synd för både Gunners och honom själv när han inte närvarar under serieinledningen.

Van Persie ska denna säsongen försöka med något han inte lyckats med föregående säsonger. Det är inte att göra ett av Premier Leagues snyggaste mål, som han annars prenumererar på varje säsong. Han ska däremot hålla sig skadefri. Hoppas övriga spelare kan göra detsamma. Han kanske ska slå vad med Rosicky om vem som spelar flest matcher. Jag gissar att Rosicky gör 12 och RvP gör 15. Intervju finns på Arsenal.com, där finns även lite bilder på när Cesc börjar träna tillsammans med Toure. Toures frisyr är guld värd, önskar jag själv hade kunnat skaffa nått liknande.

Ikväll möter vi Stuttgart i det som får räknas som den första "riktiga" träningsmatchen med många a-lagsspelare involverade. För dom som vill läsa mer om Stuttgart så titta på Magnus Falks genomgång på Svenskafans. Jag är laddad som satan! Jag hoppas personligen på en riktig skandalmatch där Jensa skallar första bästa back som satsar fult mot en Arsenalspelare. Ska bli grymt kul att se grabbarna!

Missen gjordes för länge sen och det är dags att betala. Undertecknad med sambo bestämde sig för att ta en 2 veckors semester i Grekland och varför inte då lägga den i augusti då vi båda har semester. So far so good. Då kändes det som att ligastarten med WBA och försäsongsavslutningen inte var SÅ viktig. Nu känns det sämre. Ska man behöva sitta på ett internetfik och se streama skiten???? Ska jag betala Canalplus massa pengar och sedan inte utnyttja visningar från Amsterdam Tournament och ligastarten på Emirates?? JÄVLA PISS säger jag. Men men, man får leva med sånt här. Alla betalar sin bot på sitt eget sätt. Självplågerie på hög nivå vill jag lova!

Inga kommentarer: