onsdag 27 augusti 2008

Cesc please

Är nu hemma från semester och flera otroligt enerverande upplevelser. I Grekland lovar man tydligen vad som helst för att få undertecknad att sitta på sin uteservering. Premiären skulle ses på ett "engelskt" ställe där man skröt med sina skysports rättigheter. Synd bara att man tar en siesta mellan 13.00 och 18.30, tack hej nästa! Nästa ställe lovar att visa matchen och när man kommer tillbaka visas det en underbar sport som går ut på att promenera. OS i gång är tydligen viktigt när det sitter en grekisk barnfamilj framför tvn. Nevermind jag såg matchens sista 84 minuter på ett internetcafé. Jag missade bara målet.

Fulham borta missades på grund utav en födelsedag. Tydligen skulle jag förstöra födelsedagen om jag inte närvarade och jag är fanimig inte något extraordinärt sällskap det vill jag lova. Istället förstörde jag födelsedagen genom att sitta och skrika i min mobiltelefon och följande glada humör. Förlust mot Fulham i andra omgången och man kan lika gärna skänka säsongen till Sp*rs. Så känns det nu.

Under hela sommaren har väldigt många gnällt om vem som ska ta över det defensiva mittfältet. Personligen har jag velat mellan att köpa in någon och att fylla på från de egna leden. Problemet har visat sig vara det offensiva. Nasri är en bra spelare men att gå in och dominera som kreativ spelare sin första säsong i the Premiership är lite väl höga förhoppningar. Så när Cesc är borta är det tomt. Visserligen är han tillbaka för kvällens match men förhoppningsvis spelar han inte mer än 20 minuter för att ge honom matchtempo.

Varje år när någon kliver fram och visar att vi har världspelare som Cesc och i viss mån Adebayor så lägger resten av spelarna ner verksamheten. När vi säljer Henry och Ljungberg så fattar alla att det är dags att visa framfötterna men när tonsättande spelare stannar i klubben läggs all tyngd på dem. Denilson har i viss mån fått stå tillbaka eftersom Cesc o Flamini gjort bra ifrån sig men nu när Flamini stuckit och Cesc varit skadad så är det dags att visa lite gammal god Carling Cup form. Eboue ser lika trött ut som vanligt och ibland undrar jag om han inte sitter inne på en hållhake utan dess like. Finns det någon i modern tid som fått så mycket förtroende för så lite prestationer som Eboue? Släng in Ramsey, Randall, Lansbury eller Wilshere låt dom misslyckas eller lyckas för Eboues tid är ute!! Skärper inte Denilson sig kan han också sitta fint på bänken!

Bara för att man skrivit det så kommer väl båda tillbaka och gör jätteprestationer. Det är en risk jag tar. Alla dagar i veckan!

Twente ikväll kommer säkert bli lika tråkigt som höjdpunkter och inspelat material från Fulham borta men just nu är det Premier League och nästa omgång som räknas. Det finns inte att åka ut ur CL och det kommer inte hända.

Newcastle hemma har vi haft lätt för men vår form känns inte övertygande och Toons har tagit poäng av United borta. Bättre än på länge alltså.

Så jag ber Cesc att snabbt komma i form och styra upp laget så att supportrarna kan få glädjas av något som liknar förra säsongen. Cesc PLEASE

Inga kommentarer: