fredag 11 juli 2008

Premiär med Nasri 11/7

Som preimärinlägg måste jag säga att det inte kunde ha blivit bättre timing. Mitt i Silly Season och efter otaliga turer runt ett antal Gunners spelare har säsongens andra nyförvärv blivit klart. Samir Nasri har skrivit på för Arsenal efter lite mer än en månads spekulationer och turer hit och dit. Jag vet inte hur många gånger jag klickat på f5 för att få en uppdaterng på http://www.arsenal.com för att se om inte Nasri varit klar. Jag tippar på ett snitt runt 100 per dag.

Med tanke på det nuvarande läget med Hleb och Adebayor känns det som vi kan stryka Hleb från truppen och tacka honom för det han har gjort för klubben och sedan låta honom fara vart fan han än vill. Hleb har i mina ögon alltid varit en spelare som varit otroligt underhållande men också varit en bidragande faktor till kritiken Arsenal fått de senaste säsongerna då spelet varit stundtals varit spektakulärt men att resultaten saknats. Alex "jag skjuter 10 gånger varje säsong" Hleb har gjort det mesta förutom mål. Bländande teknik och spelförståelse men en ganska klen vinnarskalle och även om jag hellre sett honom Arsenal trogen så tror jag Nasri kan bidra med mer avslut och om än inte samma teknik så nästan.

Efter att ha tittat igenom nära nog allt material som youtube och fanssidor har haft att erbjuda så känns Nasri otroligt intressant. Skottet är det inget fel på och inte heller intentionerna att gå framåt. Frågan är hur snabbt han anpassar sig till Arsenals spel och lär sig att släppa bollen i tid istället för att dribbla en gång extra. Jag borde kanske inte likna honom med en ung Ronaldo men det känns ändå som att det hade kunnat vara så. Nasri är lite tyngre och är han inte helt sjuklig av sig så står han säkert upp i fler dueller än vad Ronaldo någonsin gjort. Sen kvittar det väl att Ronaldo står upp lika mycket som en nyfödd (och gråter mer). Det är inte lätt att vara slav i dessa dagar.

Manubayor kan också ta sitt pick och pack och flytta till Milan eller Barcelona. Visst har han gjort 30 mål på en säsong och har haft fansens hjärtan i sin hand men om man beter sig som han gör kan man ta första bästa flyg hem till Togo och jävlas med nån annan. Personligen hade jag sett honom kvar i Arsenal. Låt honom sitta på bänken de tio första omgångarna och hör man ett jävla pip från honom så låna ut honom till Milwall. Sen kan han komma tillbaka och be om att få spela och när väl ursäkten för att ha varit en stor pengakåt idiot kommer så säg att allt är lugnt och låt honom göra 30 mål till så kan vi snacka nytt kontrakt. Fast tar man en titt på Ades historia vet man att ursäkter aldrig kommer och att pengarna styr. Finns det någon klubb han varit i där han inte ställt till med jävelskap?

För denna dag. Över och ut.

Inga kommentarer: