tisdag 29 juli 2008

Tisdag

Värmen håller på att ta kol på en stackare som sitter inne hela dagarna. Arsenal krossade igår Burgenlands sammankrafsade lag och jag trodde inför i min enfald att jag skulle få se någon av de ordinarie spelarna. Självklart kommer dessa uppträda först mot Stuttgart
där vi också får träffa allas vår favoritJens. Galnare än någonsin antar jag.

Matchen var fruktansvärt underhållande och borde nog slutat med ett nytt klubbrekord om koncentrationen funnits. Rekordet ligger om jag inte hörde fel igår på 26-1 medan gårdagens lag enbart mäktade med 10-2. Det fanns dock chanser till minst 35 mål. Det är väl inte lönt att dra några växlar på matchen men det är aldrig fel att göra mål och både Vela och Wilshere gjorde sina första och andra.. (och tredje för Velas del).

Gårdagen hade en annan positiv nyhet. Cesc dementerade allt vad Marca skrivit och surade lite över allt trams spanjorer och media i allmänhet håller på med. På Arsenal.com finns lite annat godis med bilder och en Gallas intervju. Han ska bli en bättre kapten tydligen. Guld värt säger jag!

Så över till Ian Wright som skriver till och från på The Sun. Han är min hjälte och definitivt den största anledningen till varför Gunners blev laget jag lägger ner en hel del tid på. Nu uttalar han sig om situationen i klubben där han börjar oroa sig över avsaknaden av de stora stjärnorna. Han resonerar lite lätt om hur vi ska kunna locka till oss världsstjärnor till laget. Bergkamps stjärnstatus lockade hit Viera, Henry, Ljungberg och Pires enligt Ian. Vad jag vet var ingen förutom Bobby någon jättestjärna, om ens han, och där börjar Wrights resonemang falla lite. Han tror inte att Cesc har Bergkamps kvalitéer som lockfågel. En kommentar till detta är att Nasri sa när han blev signad att det skulle bli vrålkul att spela med Cesc. Cesc är 21 och har lockat en spelare, var nånstans var Dennis när han var 21? No disrespect to Dennis!

Jag håller dock med Ian om det är tråkigt att spelare lämnar Arsenal men om det beror på Arsenals relativt humana lönpolicy kan dom lägga upp testiklar på ett bord och gå lös på dem med en hammare. Fast det kanske inte är så konstigt att alla vill ha tokmycket pengar när Keane går för ca £20 mille och Barry ska ha £17 och resten ska ha liknande summor. Ian tar upp United som en förebild som kämpar med allt dom kan för att behålla Jonaldo. Vad har Arsenal gjort med Adebayor frågar jag mig? Chelsea har köpt Deco och Bosingwa varav den senare nyligen skadat sig. Dessutom har Makelele lämnat och Ians lille släkting är på väg därifrån. Deco är ett bra köp, hade vi inte haft Cesc hade jag köpt Deco för £8 mille på vilken fylla som helst. Vad Pool sysslar med vet ingen, har inte Wenger ringt till Benitez och sagt ifrån att allt som kommer från Spuds är skräp (förutom du Sol, bara du).

Som en sista kommentar till artikeln undrar jag bara om inte Arsenal vinner på nedskrivningar. När Henry och Freddie stack kom vi tillbaka och i mina ögon borde vi vunnit ligan om inte ett visst ben bröts tillsammans med guldchansen. Nu har det än en gång stuckit några spelare men den siste jag trodde skulle göra i byxan är fan Ian Wright. Tydligen ska han ägna sig åt att göra tokmycket mål för Arsenal eller jaga skiten ur småfeta brittiska ungdomar på tv. No disrespect Ian, never!

Antar att såna här inlägg kommer tillbaka och biter en i röven. Så jag lägger upp den lite vackert. Dig in!

Inga kommentarer: