lördag 12 december 2009

Up yours

Jag har skrivit av säsongen två gånger redan i höst så det är väl dags att säga att det trotts allt inte är kört. Jag när ett hopp om att det kanske är vår säsong ändå. Så up yours till alla idioter och dåliga förlorare som jag själv som inte klarar av att hålla modet uppe när det går dåligt.

Fast vem kunde tro att både United och Chelsea skulle tappa poäng på hemmaplan mot dels ett lag som inte vunnit på Old Trafford sen 83 och ett skadedrabbat Everton som gör en av sina sämsta säsonger de senaste 10 åren. Men nu hände det och så är det upp till oss att göra något av det hela.

Kan vi utnyttja det här då? Tja, i princip varje gång två av "de stora" har mötts och vi haft en lite på pappret lättare match så har vi fuckat upp det hela. Men nu har vi chansen att tvåla till Liverpool på Anfield likt Villa och Everton gjorde idag. Liverpool är inte i någon vidare form men både Torres och Gerrard kommer till match imorgon medan vi dras med samma skadeproblem som alltid. Det är inte mer än rätt att säga att jag är ganska negativ inför matchen men någonstans där inne växer tilltron på en seger och ett stort steg ikapp toppen i PL.

En Arshavin i gryende form är inte dumt att ha och hans fyra mål från förra mötet gör mig lite pirrig i magen. Kan Cesc länka ihop med Arshavin och Song hålla koll på Gerrard så är mycket vunnet. Torres har en förmåga att göra mål på lite allt möjligt men nu möter han Vermaelen som jag tror kan göra ett jävligt bra jobb mot spanjoren.

Vem spelar på den tredje mittfältsplatsen? Oavsett så är den positionen en nyckelposition och dess uppgifter är de som måste klaras av. Därför blir det nog inte Ramsey, även om killen visade framfötterna senast mot Olympiacos så är han för oerfaren och lite naiv. Denilson spelar säkert och är defensivt lagd men har inte riktigt storleken och med Diaby tillbaka från skada kan han vara fysiken på mitten. Sen är Diaby omständig och inte alltför säker i sitt passningsspel så jag tror på Denilson tillsammans med Song och Cesc.

Kanske hamnar Diaby på en ytterplats bredvid Arshavin eftersom Walcott kan bli för offensiv medan Nasri är given på den tredje platsen i anfallet. Hur Traore ska klara av Benayoun eller Kuyt kan man ju fråga sig men det löser väl sig alltid. Jag hade kunnat tänka mig att flytta ner Denilson på vänsterbacken, men Wenger går nog inte och gör en sån chansning när det är viktiga poäng på spel.

Jag vågar inte jinxa matchen med ett resultat men jag tippar inte emot att Arshavin kommer göra ett mål.

Come on Arsenal!

Inga kommentarer: