torsdag 3 december 2009

Nu vänder det

Så efter den tredje raka förlusten som var bra mycket lättare att tackla än de andra två har det blivit dags att säga stopp. För i längden blir förlorande en otrevlig vana och därför är det dags för mig att göra en insats.

Imorgon runt lunch planterar jag mig på ett flyg raka vägen över till London för att visa mitt stöd. En seger mot Stoke ska inleda en längre segerradsom förhoppningsvis leder till något konstruktivt i slutändan. Jag har aldrig sett Arsenal förlora live och jag kan inte tänka mig att så blir fallet på lördag. För att vara lite trevlig tänker jag dela med mig av slutresultatet redan nu, det blir 2-0.

Hur vet jag det? Jo för att jag aldrig sett annat än 2-0 matcher på Emirates så egentligen borde folk chippa in till ett årskort på Emiraten åt mig för att säkerställa segrar på löpande band.

Nåja, igår var lagom bedrövligt och vänstersidan med Silvestre och Traore drömmer fortfarande mardrömmar om Shaun Wright-Phillips. Båda två spelade sig längre från en startelva i en "riktig" match. För Carling Cup är ingen prioritet hur gärna man än skulle vilja det. Fans räknar med att vi ska vinna varje match och den målsättningen är trots allt sund, åtminstone för klubben. Den sporrar spelarna och supportrarna och så fort någon säger att vi inte "ska" vinna en match oavsett motstånd eller matchat lag så har klubben förlorat den identitet som vi vill att den ska ha.

Däremot ska man inte skrika avgå bara för att vi åker ut ur en reservlagsturnering som är till för att andra lag utöver big four ska ha något att se fram emot varje säsong. Så om City vinner den så har de mission acomplished för i år och det fattiga i det är bara så överväldigande att jag inte klarar av att hålla skrattet inne.

Så fokusering på det positiva.Vela sprang enormt och kunde med lite tur ha gjort ett mål. Fabianski var chanslös på målen men annars var han stabil även om det var lite tvätthängande ett tag i matchen. Han imponerar i sitt kontrollerade men något farliga spel med bollen men lyckas ofta lösa situationer utan att bara tjonga iväg bollen. Jag kan tänka mig se Fabianski i målet i PL om Almunia fortsätter sitt något loja spel.

Resten av spelarna var varken till eller från. Bra prestationer varvades med sämre och det gällde väldigt många. Några spelare var utmärkande sämre. Så vi glömmer det här.

Fokus på Stoke till helgen och jag ska göra mitt bästa på plats. Skrika rösten sönder och samman och kanske få lite mer stämning som man kan leva på fram till våren när det bär av igen.

Come on Arsenal!

Inga kommentarer: