tisdag 3 mars 2009

Allt möjligt

Eftersom jag har jobbat omänskligt mycket de senaste två veckorna har bloggen uteblivit. Jag har för att se matcherna fått jobba över här och var för att rycka fram lite tid och så idag sitter jag ledig. Då blir det blogg. Dessutom har man fått en biljett till Arsenal-Middlesbrough den 25/4 så om någon annan ska dit så är det bara att skrika till i det utomordentliga kommentarfältet under varje blogg.

Innan jag går över till fotboll så kan jag förvarna om att det är jobb som väntar på annan ort till och med söndag så det lär vara lika tomt som vanligt här.

Såja, fotboll: Romamatchen var underbar, vi spelade ut Roma och spaghettiätare över halva landet vred sig. Tyvärr borde vi gjort en 5-6 mål till men så roligt får man tyvärr inte ha det. När Vela blev inbytt blev jag glad, men påmindes av en granne som stod vänd mot en annan tv (och tittade på Inter-United) att han missade två lägen mot Sunderland. Kommentaren var: "och det där ska vara den bästa avslutaren Wenger har sett, jävla idiot". Detta bevärdigades inte med ett ord. Men en sak som varken kommentatorn i Arsenal-Sunderland eller idiot bredvid mig verkar ha förstått är att man inte bedömmer en kille efter två avslut mot Sunderland utan på vad han gör varje dag på träning och när han spelar, typ i Carling Cup. Så kamma er, puckon!

Nu har man fått se på tok för många nollor framåt. Visserligen har vi börjat skapa målchanser som aldrig förr denna säsongen så egentligen borde man väl säga att det kommer mål. Arshavin har varit en frisk fläkt och självklart vänder alla på hans uppvisningar och dissar resten av truppen istället. "Ska en kille som är mitt i försäsongsträningen vara bättre än alla andra?". JA det ska han tydligen. Kan vi inte ta med oss det positiva att vi har köpt en bra spelare istället för att hata Denilson och Song? Diaby och Eboué har trots all skit de får ta från mig och övriga fans gjort sina bästa matcher för säsongen nu och det enda som står mellan "fan vad vi suger" och "vilken jävla succé" är stolpar och målvakter. Visst har inte avsluten varit de bästa, men lägena finns där. Vi har massor med defensiva nollor som vi kan bygga på och laget har aldrig kännts så stabilt som nu den här säsongen. Nu skadade sig Gallas så vår stabilitet kanske ruckas något men vafan det löser sig!

Jag är minst lika frustrerad som någon annan men som det såg ut i januari och i slutet av december så är jag mer än glad över hur det artar sig nu. För min del känns det som att vi behöver en Eduardo i laget med killer instinkt eller en Adebayor som är på hugget. Kanske är Ade hungrig när han kommer tillbaka? Då är vi bra.

Ikväll är det WBA och jag vill inte se fegande med två defensiva på mitten. Kanske kan Eboué få spela eftersom Arshavin känner sig sliten och inte orkar 90 men annars ska det vara fullt jävla ös! Jag tänker tippa 5-0 till Arsenal eftersom jag genomgående denna säsongen inte vågat tro på något bra resultat. 5-0, proppen ur!

Come on Gunners

Inga kommentarer: