lördag 1 november 2008

Säsongen är körd!

Jag är en positiv människa, ironisk och sarkastisk men oftast positiv. Nu har jag vaknat tre morgnar i rad och mått dåligt över att vi tappade 4-2 till 4-4 på övertid. Jag kände att tåget gick. Är det inte en säker 3 poängare när vi leder med 2 och det är fem minuter kvar så vinner vi ingen Premier League. Det finns inte mycket mer att säga om Sp*rs matchen. Dom har en målchans (4-4 målet) och resten är bjudningar. Varsågod här har ni en målchans, ett mål och inte mer med det. Och detta händer mot Sp*rs. Katastrof!

Inför Stoke matchen hade jag inte orkat sätta mig vid internet och läsa något om Arsenal. Inte vågat se på Sportnytt på tv eller läsa dagstidningar. På grund av illamående över att säsongen är körd. Det finns inte en chans att vi stabiliserar oss och vinner 10 matcher i rad med tanke på hur det ser ut just nu. Vi orkar några matcher i rad, sen är underskattningen där och vi tappar poäng. Det gör inte Premier League vinnare och därför kommer vi inte vara där när säsongen summeras!

Det som hände idag mot Stoke är just ett tecken på att vi inte kommer gå hela vägen och jag fick personligen nog efter första halvlek och stängde av streamen. Jag vet inte när det har hänt förut att jag bara vill skita i allt som mitt liv kretsar runt och ta upp underhållning som Kungen och Hjärter på datorn istället för att kolla fotboll. Så dåligt var det. Ett inkast, 1-0. Resten trååååkigt och ointreserat. Inför Sp*rsmatchen sa jag att Almunia växt som fan i mina ögon och det får man direkt i röven. Nu tar han ingenting, är seg på returer och självsäkerheten i luften är borta med vinden. Här får man för att man hyllar en spelare. Jag är givetvis galet ledsen för att jag inte har sett Clichys första mål och jag ska väl nu runt 24 snåret slå på sista minuterna av Canal + eftersändning och se det, men jag tänker betrakta det som en separat händelse och inte i sitt verkliga sammanhang.

Vi får göra en Liverpool och rikta in oss på Champions League där vi verkligen har övertygat och kanske kämpa oss till den trofén.

Jag hoppas dock Arsene har lärt sig en sak efter den här matchen, nämligen: Spela inte med Song, Denilson och Fabregas samtidigt! Det blir inte i närheten av bra. Diaby och Bendtner, herregud vad dåliga ni var idag.

Inga kommentarer: