tisdag 11 november 2008

Nu kör vi igen!

Efter att ha varit under isen i två veckor och inte orkat gå igenom infoflödet på nätet med massa skräp om hur dåliga Arsenal är. Nåväl nu är vi tillbaka och efter att ha spöat United i något som bara kan beskrivas som en jääääävla match. Egentligen är jag mest glad att jag överlevde helgen, med en vilopuls på 190 och stämbanden ur funktion var jag lika hjärndöd som en Sp*rssupporter. En annan sak som jag gillar med segern är att jag inte sett ett enda inlägg på diverse forum om att Arsenal trots segern hade sina toppspelare borta. Cred åt alla Gooners som har vett att fatta att de spelare som vann på Emirates i helgen är lika bra som de vi har utanför laget.

Nu gäller det i Carling Cup och vi möter Wigan som jag antar mer än gärna vill göra en Sp*rs och vinna en pokal detta århundrade. Så jag räknar med bästa lag från Wigan och där finns onekligen en del kvalité. Är Heskey tillbaka efter skada? - Antagligen inte, Senegalesen Camara verkar ta hans plats. Kommer Amr Zaki göra mål? -Stor och stark och det har väl aldrig ett Arsenalförsvar gillat. Inte är väl Edman med från start? Många frågor få svar. Det mest anmärkningsvärda i Arsenals trupp är att Bishoff finns med. Alla är nyfikna på vad det är vi har köpt. Är det en Wengervärning som går in i a-laget till våren och smäller in ett mål eller är det enbart en chansning som blir en totalflopp? Pågen gjorde mål mot Fulham i reservlaget så det känns positivt. Vela kommer förmodligen starta och hans tre mål mot Sheffield U i förra omgången var sagolika. Bendtner sparas till the Premiership och vi får se favoriter som Ramsey och Wilshere. Djorou är också med och bildar mittbackslås med Alex Song vilket kan vara ett par som kommer stå i vägen i a-laget om några år, intressant alltså.

Jag kan inte riktigt regelverket men om det är som jag tror så förstår jag inte varför inte van Persie är med. Avstängningen från det röda kortet mot Stoke gäller i ytterliggare två matcher i ligan och när Robin är i form (vilket han visat på slutet, trots sina missar mot Fener) så borde han hållas igång med spel. Nu blir det inte så utan Jay Simpson lär spela med Vela. Spela med Vela. Härligt. Här finns resten av truppen.

Wenger bevisar sin tes att om kvalitén finns får man spela och man kommer att lyckas. Se bara på Obama säger fransmannen. Läs gärna kommentarerna till artikeln och bilda er en uppfattning om vem som läser och kommenterar i The Sun.

Nu tänker jag ladda med lite WYSIWIG.

Come on Gunners!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rvp är avstängd 1 3 engelska matchen dvs avstängningen gäller både pl fa o ligacupen. han kommer vara avstängd mot city oxå men sen är han tillbaka...

Anonym sa...

då var det som jag misstänkte: jag kunde inte regelverket. måste skriva av mig efter den här sjuka matchen, vilken framtid vi har, eller, framtiden är här!