tisdag 18 november 2008

Berg o dalbana

Att livet var en berg o dalbana var väl inget nytt men att Arsenals säsong skulle vara precis likadan är inte vad jag förutsåg. Jag kan inte heller tycka att det är ok. Att varva jättematcher med plattmatcher är för jävligt. Hur fan ska man våga öppna munnen och uttala sig om laget när man aldrig vet vad man får? Ens trovärdighet som man skattar så högt är bortblåst. Villa är inte Hull och i ärlighetens namn hade vi inte en chans. Vi förtjänade inte att göra mål. Inte för att jag såg mycket av matchen sen Villa gjort 2-0. 95% av mig ville stänga av tvn medan 5 % levde på hoppet om vändning. Summan av det hela blev att jag stängde av tvn, tog två steg bort och satte på den igen för att inte missa nått. I 20 minuter pågick spektaklet och jag skrek åt mig själv efteråt att jag var en idiot som trodde att vi skulle kunna vända.

Bendtner var helt under isen, och här kommer säsongens första Wengerkritik (det låter kanske som en skiva på repeat): BYT FÖR FAN UT DANSKSTACKAREN. Oförmågan att byta, eller kanske det blinda förtroende Arsene lägger på sin startelva och framförallt anfallarna måste ändras på. Inte en dribbling, passning eller mottagning hade dansken rätt. De minuter jag såg av Vela så var han pigg och skulle haft en frispark vid 2-0 men man kan inte hålla på att tänka så. Riley får för övrigt underkänt, känns det igen?

Villa var för bra. Vi var för dåliga. Att säsongen är körd har jag förstått för nån vecka sen men jag räknar ändå med seger i alla matcher. Jag är småförbannad på våra spelare som går ut på hemsidor och lovar att vi fortfarande är med i racet. Kan inte nån ge mig klyschan om att ta en match i taget och när vi vunnit resten så får vi se om vi räcker till.

Personligen tyckte jag Denilson var bäst i laget. Fast bäst är nog fel uttryck. Han var den ende som sprang ner och hämtade boll och kämpade som sig bör. Resten väntade på boll, stod och tittade eller sökte andra med långbollar.

Nu blir det uppehåll med landslagspel i veckan. Ska vi slippa ytterliggare skador? Antagligen inte. Men men, laget kanske behöver några dagar att slippa pressen i Arsenal och spela lite vänskapsmatcher, kanske kan detta vända trenden så att vi får en förlustfri svit på 4-5 matcher och ingjuta lite hopp i en sargad kropp.

Come on Gunners

2 kommentarer:

Anonym sa...

gillar din blogg skarpt!

to one gunner from another gunneeeeer

Anonym sa...

Tack så mycket. Fortsätt läs och kommentera mer än gärna!