måndag 24 november 2008

Cesc for president.

Aight, vi börjar med helgen. Det var nog inte en enda Gooner som satt med en spikad tvåa mot City och grattis till idioten som plockade hem 4 mille på kryss för topplagen. Blinda hönor och korn à la Bentley mot Arsenal. Nåja, ett håglöst och trött Gunners på City of Manchester Stadium. Ett (?) skott på mål efter 45 minuter och Clichys högerfot talade sitt språk. Resten var en formsak för City som borde gjort minst 2 mål till.

Jag har länge hållt Denilson om ryggen och tyckt att pågen fått för mycket skit. Detta måste dock varit hans absolut sämsta framträdande alla kategorier. Song gjorde visserligen ingen människa glad men jämfört med Denilson så var han tio platser före i kön där det delades ut självförtroende innan match. Passningar på 7-8 meter slogs med Korpenprecision och han såg lika ledsen ut som Ronaldo och Robinho tillsammans efter en nätt knuff.

Lillebror Hoyte hade det inte lätt, men han var inte sämre än nån annan och jag hoppas någonstans att alla Gooners kan gå ihop och skylla hela skiten på Gallas idiotiska beteende och därmed komma tillbaka med en enad front: Gallas har förstört säsongen och nu när han inte längre har något att säga till om hoppas jag på en vändning. Så nu skiter jag i Citymatchen som dock var upphov till samma "stänga-av-sätta-på-tvn"mantra som mot Villa men som inte mynnade ut i uppgivenhet utan bara förlängde apatin från föregående helg. När Villa gjorde 2-0 flippade jag totalt och skrek på flickvännen att det såg för jävligt ut i lägenheten och att hon fan skulle städa medan husIdioten framför tvn inte kunde sluta med att varva skrik på Bendtner med att stänga av tvn för att efter ett varv i rummet sätta på skiten och bli fly förbannad för att vi inte gjort mål nu när jag gjort mig omaket att slösa ström på ett jävla fotbollslag. Efter Citymatchen bjöd jag ut tjejen på middag och var kolugn.

Att mitt uppträdande efter en 3-0 förlust skulle belönas och uppmuntras vet jag nu i efterhand. Rösten i huvudet på mig vädjade en skrikande röst efter handling och vem fan svarade?
-Wenger!
Vem annars????

Arsene gjorde något på tok radikalt för att vara honom! Han tog ifrån Gallas kaptensbindeln och gav den till...? Fabregas för fan!
Cesc är en underbar spelare. Han är en underbart lagkamrat som är smart i uttalanden och är lojal mot klubben på ett sätt som inte förekommit sedan Vieras dagar. Så fort en spansk klubb sagt "Cesc skriver på hos oss till vintern" har Cesc gått ut, inom ett dygn, på den officiella hemsidan och förnekat. Det är kärlek istället för bortförklaring! Det är ödmjukhet istället för gnäll! Det är glädje istället för egoism och det är vett istället för bindgalet raseri.

Tack så jävla mycket!

Om det vänder mot Kiev vet jag inte men i ärlighetens namn är jag redan inriktad på Chelseamatchen i helgen och vi behöver en seger. Eller ett kryss, eller ett fint spel, något som gör att vi kan ljusare på framtiden med en ny lagkapten som mer än någon annan förtjänar ansvaret. Cesc har tagit ansvar sedan han klev in som 16åring! Han har hela tiden växt med uppgifternas omfång och jag är övertygad om att han kommer ta ännu ett steg nu! En ny utmaning tror jag gör Cesc till den spelaren han var i början av förra säsongen. Nu ska jag ladda inför Chelsea matchen!

Ten men went to bed!
Went to bed with Ashley
Ten men and their mobilephones
Went to bed with Ashley
Judas scum!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte skriva lite om CL matcherna som var igår/är idag.. skulle vara kul o läsa om vad du tyckr.. eller skriver du endast om arsenal inom pl?

Mike sa...

Jodå, det kommer CLtankar och kommentarer, har varit så jävla nere sen Villamatchen och jag oroar mig inte på samma sätt för CL som för PL. Allt om Arsenal är relevant för mig att skriva om! Peace