måndag 1 september 2008

Tystnad

Det är tyst! Lugnet före stormen antar jag och även om den heter Gustav eller något annat så är det rätt skönt om man slipper den över huvud taget. Skriket efter en värvning gör att jag bara vill sätta mig på tvären emot och tro på Clichy som säger att kvalitén finns redan hos oss oavsett om vi köper eller inte. Trots detta kan jag inte bärga mig från att uppdatera allsköns skitsidor var femte minut för att vara först att se om det blir något eller inte.

Vi kan vara dåliga som mot Fulham och bra som mot Newcastle, frågan jag ställer mig är vad för spelare vi behöver som kan vända på steken i en match som den mot Fulham och därefter frågan om det är en sån spelare Wenger letar efter. Jag tror inte en defensiv mittfältare som det tjatas om hade vänt Fulhammatchen och om nu Wenger letar efter den sortens spelare så räddar det inte några poäng. Letar han efter en målgörare så tycker jag han ska titta på bänken och ge förtroende åt någon i den starka besättning vi har av anfallare och därmed inte köpa någon spelare. Det räddas ändå inte några poäng, dock finns det en insikt i att släppa på allt det offensiva som vi redan har och därför inte skaffa något alls. Om han nu inte letar efter den där defensive spelaren, som är välkommen. Men vi får se senare ikväll.

Godnatt sålänge Gooners, det blir en lång natt.

Inga kommentarer: