lördag 20 september 2008

Jag hatar Bolton

Jag HATAR Bolton. Det finns inga gränser för hur vidrigt jag tycker det är att åka och spela borta mot Bolton. Sedan Diaby blev nersparkad där för några år sedan så har Reebok stadium halvt om halvt varit mardrömsarena. Jag kan ta förluster och alla sportsliga nederlag i världen men jag kan fan inte acceptera det som händer där. Davies gör ett noll på nick, på en halvtom arena, där lag och ordning, regler och restriktioner lever sitt eget lilla liv. När nicken går in ser man tydligt att han trycker ner Toure med armbågen. Visst, Eboue, gör ett offsidemål så 1-1 är väl rättvist. Förutom att Eboue inte delar ut en armbåge samtidigt. Senare efter att Arsenal tagit ledningen med ännu ett vacker mål i regi av Denilson och med Bendtner i huvudrollen får Toure dagens andra feta armbåge i huvudet och för andra gången springer domaren förbi utan att bry sig. Till slut är det Clichy som får smaka på det som borde varit Davies sista spark på tre omgångar framöver. En mongoloidsatsning från Davies ger honom ett gult kort, antagligen mest för att assisterande domare stod en meter därifrån medan plandomaren verkade vilja fria först. Sanslöst. Clichy spelar inte mer och det såg jääävligt oroande ut när Clichy bars ut utan att kunna stödja på benet.

FA eller djävulens advokatförbund låter Terry gå fri, Guthrie får tre matchers avstängning istället för fängelse där cellkamrat borde vara Barton. Frågan är om de ens kommer snegla på situationen med Clichy och Davies. FA stänger väl av lite Gunnersspelare som kom fram för att ge synpunkter på tacklingen och det som borde varit en väckarklocka förra säsongen med Eduardos brutna ben låter FA glda förbi.

Nu ska jag åter till matchen och andra halvlek och förhoppningsvis vinner vi utan fler skador. CLichy gick ut, Djorou in och Davies kutar runt och delar ut armbågar samt soriasis på beställning.

Jag HATAR Bolton

Inga kommentarer: