fredag 29 augusti 2008

Kom igen nu!

Cesc är viktig. Det visade han när hela laget ryckte upp sig mot Twente och spelade ut dom efter noter. Ska jag vara ärlig så är Twente inte bättre än Fulham, tyvärr. Dock är det inga jätteskillnader så jag hoppas innerligt att hela laget är på gång nu. Det kan verkligen behövas mot Newcastle som börjat bra i år, något Skatorna inte brukar göra hur höga förhoppningar som än sätts på laget. Tack Fabregas för att du som är 21 kan höja ett av världens bästa fotbollslag bara genom att ta på dig skorna och gå ut på plan.

I princip alla som varit dåliga mot Fulham var bra mot Twente! Denilson gjorde en bra match och borde blivit målskytt och personligen hoppas jag på att han får fortsätta till helgen trots att Song är tillbaka. Klacken till Bendtners 4-0 är en av de saker jag tror Denilson besitter som inte Song gör... än. Walcott gick från under isen till skyarna och jag hoppas inte han får stå bredvid till förmån för Eboue som också gjorde en stabil insats när han byttes in istället för Nasri (som var underbar). Nä låt Theo spela så kommer han slå igenom. Många gnäller och säger att han har massor att bevisa och ända sättet för att lyckas är att spela kontinuerligt, något han faktiskt aldrig fått.

Rockin Robin har det inte lätt. Lite för mycket missar måste jag säga. Jag tycker dock att han är en klass bättre än Bendtner som vi vet inte kan spela tillsammans med Ade som trots allt har en säker plats i startelvan enligt mig. Jag tror på Robin. Inte många har en lika bra vänster (dock har lite för många en bättre höger) som v. Persie och ge honom tid att skjuta in sig så kan det nog bli en 15-20 mål i år om kroppen håller. Sen vill man ju se Vela också innan Eduardo kommer tillbaka för att ta över fox in the box rollen, Wenger måste vara jävligt nöjd när han sätter sig för att formera anfallet. Adebayor, van Persie, Bendtner, Vela, Walcott och Eduardo (om nån månad), finns det något lag som har större bredd och fler spelartyper än Gunners? Nä det är bara glädje!!

Bakåt är det lite fjuttigt dock, mittlåset känns inte som ett säkert kort och det är lite klent just nu på vänsterkanten om Clichy skulle gå sönder. Dock kommer Silvestre snart bli klar för spel och då återgår vi till det osäkra mittlåset. Toure har inte övertygat med Gallas som med kaptensbindeln är självskriven. Djorou är stabil men verkar kommunicera lite dåligt med Gallas och offsidefällorna är under all kritik, vilket dom varit under hela försäsongen. Tid behövs och man kan inte göra mer än att låta killarna spela fler matcher ihop innan man sågar nått totalt, så kom igen nu imorgon och visa Newcastle att det är för jävla tråkigt att spela på Emirates stadium som bortalag! Som optimist säger jag vinst med 2-0 och Adebayor inleder sitt målskytte för säsongen och Walcott avgör med tvåan, möjligtvis efter inhopp!

Inga kommentarer: