onsdag 23 februari 2011

Premier League igen

Då är det dags för Premier League igen och Stoke kommer på besök. Shawcross kommer på besök. För att göra en snabb återkoppling så bröt han på ett lite otrevligt sätt benet av Ramsey och är därför inte speciellt uppskattad av undertecknad eller någon annan heller (förhoppningsvis). Ramsey gjorde för övrigt mål nyligen mot Lecister för sin låneklubb Cardiff. Det gillas och det ska bli väldigt intressant att se honom i Arsenal relativt snart.

Nåja, Shawcross ska buas ut. Check.

I söndags spelades FAcupmatch mot Leyton Orient och vi vet väl alla att vi spelade lika. Vi gjorde en ganska patetisk insatts och halva laget borde säljas till högstbjudande. Eller inte. Det var en baksmälla från Barcamatchen. Det är väl tveksamt om det har varit bättre stämning någonsin på Emirates och vi spelade (och vann) mot världens bästa lag. Orient trycker in dryga 9000 åskådare och vi spelar med andra-elvan så att säga. Trots det är vi genomsura. Personligen har jag problem att hetsa upp mig efter det här. Vi får en ny chans att gå vidare och vi tappade inga viktiga poäng i ligaracet. I någon mening är jag glad att smällen kom mot Orient istället för att vi tappar poäng mot Stoke (ta i trä). Så av ren lathet tänkte jag publicera ett foruminlägg jag skrev (ha överseende med språkliga fel) som blev relativt uppskattat. För kontextens skull så summerar jag det som en reaktion på många supporters bölighet. Bölighet var det! Nåja:

Forum är ren jävla underhållning. Jag ska försöka punkta upp ett par iaktagelser och frågeställningar bara för att.

Menar någon på allvar att vi inte ska byta ut hela ordinarie startelva i en match mot Leyton Orient när vi har en av världens mest skadedrabbade trupper med världens hårdaste spelschema?

Är det någon som på allvar tycker att Denilson, Chamakh, Arshavin, Bendtner och Rosicky är sämre än någon spelare i Leyton Orient?

Finns det en supporter som hade bifallit att vi riskerar våra absoluta stjärnor i en sån här match? Om ja: Kom ihåg hur mycket just DU gnällde när Nasri skadade sig senast!

Om ni aldrig har hört uttrycket "operationen lyckades men patienten dog" så har ni nu hört det och jag tänker utmana er på att vända på det! -Inget? ok: operationen misslyckades men patienten överlevde. Vi är kvar i turneringen och har en av de lättaste matcherna för resten av säsongen att spela av på hemmaplan.


Till slut:
Jag är inte glad av vi åkte på ett omspel men vi var ytterst nära att med minimal ansträngning gå vidare i cupen genom att använda våra reserver. Vi kommer försöka göra exakt samma sak i omspelet och vi kommer till 90% chans att lyckas. Jag har aldrig varit optimist och jag kommer aldrig att bli det men det här löser sig. Vill man dra massa växlar på den här matchen och tro att om Denilson hade gjort 8 mål så hade han spelat från start mot Barcelona så är man nog fel ute från början. Så kan man inte hålla lite höjd när det gäller matcher mot lag från nedre divisioner så hoppas jag för er egen skulle att framtida bypass-operationer lyckas.
Och please, de flesta här inne har hört att halva truppen ska säljas och ersättas av 1 storstjärna samt de ungdomliga spelgenierna som för tillfället är ute på lån i storklubbar som WBA, Hull och Cardiff. Så när ni känner det där suget att skriva "Sälj Bendtner, Denilson, Arshavin och sparka Wenger" skriv det i dagboken som är gömd under kudden bredvid snuttefilten, för allvarligt (dagens ord), transferfönstret är inte ens öppet så vi kan väl vänta med realisationen till sommaren?

och tycker någon att jag är dumihuvet för att jag ber er att hålla inne med åsikterna så är det finfint, men skivan har hakat upp sig tillräckligt många gånger.

Fridens!

Inga kommentarer: