torsdag 12 februari 2009

Internet tillbaka

Nu är det lite mer än ett dygn sedan internet återvände till mig och det är ingen sensation här hemma. Allt jag i ca 10 dagar sluppit befatta mig med har kommit tillbaka och det inkluderar 2 härliga 0-0 matcher, en glad liten tsar, en tokdum ivorian och en hel del idiotiska forumkommentarer.

Istället för att kommentera allt detta så tänker jag skita ett stort stycke i allt. Jag har timat en svacka i matcher och jag känner mig trögstartad.

Är en halvtimme mot Rumänien för Eduardo tillräckligt för att jag ska jubla? Kanske. Han fick en boll på foten och Krancjar gjorde mål. Världen jublar. Jag såg det, ryckte på axlarna och gick vidare. 16 forumsignaturer talar om för resten av världen att Eduardo ska rädda Arsenals framtid i ChampionsLeague göra 30 mål nästa säsong och hinna klämma in 15 på de resterande matcherna. Han har gjort 3 timmar fotboll på ett år och ska sedan rädda en klubb i en av de mest konkurrenskraftiga ligorna i Europa, tror inte det. Han får antagligen börja på bänken mot Cardiff, eller så sparas han helt. Själv trodde jag att man skulle spela när man inte gjort det på ett år och skillnaden på att möta Cradiff och att möta Sunderland känns inte som någon jätteskillnad. Men spara bör man annars dör man.

Lille Arshavin har fått en bildspecial på den officiella hemsidan men får inte spela i FAcupen. När är det dags för honom att spela? Visst han får inte på måndag men är det Sunderland som gäller? Eller behöver han först träna sig matchfit för att sedan ha 3 månaders anpassningstid lagom för att gå sönder på försäsongen? Låter som en riktig Arsenalsaga. Hoppas dock han spelar bättre än vad han odlar mustach.

Jag är lite småsur eftersom schemat är späckat och tydligen finns det energitjuvar i form av kompletta idioter överallt.
Instruktör:
-"Imorgon ska vi rigga tross och även klättra i tross, så kom i oöma kläder och har ni arbetshandskar så ta med dem
Dum:
-"Jag har en fråga: kan man ha örhängen?
Instruktör:
-"Örhängen?!"

Var finns killarna i Columbine när man behöver dem?

Inga kommentarer: