måndag 9 februari 2009

blöööörg

Inget internetm än. Det kanske kommer snart. Ganska skönt utan dock, har inte ork att se vad folk tycker om Eboué eftersom jag har mina egna förhoppningar om att pojken kan skickas raka vägen på lån till Milwall eller nått.

Eboué, pajasen i omklädningsrummet och killen som håller uppe stämningen och är älskad av alla som sätter foten i Gunners omklädningsrum är och förblir klassens clown. Jag känner igen typen från x antal år av handbollspelande. Alla älskar clownen som lättar upp stämningen när alla är nere osv. Tyvärr tar såna killar ofta i lite för mycket ibland och det finns inget som man hatar mer än när clownen gör skit för laget. Det är ganska paradoxalt egentligen. Killen som alltid gör sig själv och andra löjliga i det privata tar ofta på sig väldigt mycket uppmärksamhet och avlastar andra på press och så vidare. När detta görs vid spelarträffar eller utanför plan är detta skönt och trevligt men när det tar sig uttryck på planen och särskilt när det gäller snack, vilket klassens clown antagligen är bra på i vanliga fall men säkert också blivit bannad för det tidigare, så blir man extra förbannad. Jag har själv snackat till mig röda kort och utvisningar och vet hur mycket skit man får och när det påverkar en hel match då är inte lagkompisarna nådiga. Detta borde Eboué veta. Kommer Eboué spärra in sig själv en vecka eller två nu? Kommer Wenger läsa lusen av Eboué? Bryr nån sig sålänge vi slipper se honom i den röda tröjan?

Resten av matchen var en orgie av bull! Vilken pervers typ blir sugen när man ser 3/4 av ett mittfält bestå av Song, Denilson och Eboué? Så jävla tråkigt så man kan spy.

Nu är min internettid slut och det tackar jag för. Peace

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mike. Jag har inte sett din blogg tidigare. Läste ditt senaste inlägg och det var trevlig läsning. Det fascinerar mig att man kan bry sig så mycket om fotboll.

Mike sa...

och det fascinerar mig att man inte kan bry sig, jag menar, vad gör folk med all ledig tid som måste finnas?