fredag 21 augusti 2009

Tillbaka

Efter lite väl lång frånvaro är bloggen (nästan) tillbaka. I dryga tre månader har jag suttit ute i småland utan internet (jobbet har internet men mina arbetsuppgifter begränsar mig till ca 20 minuters internettid per dag och detta i uppdelade perioder). Nu slutar jag jobbet den 30e och kan återvända till civilisation och samhälle, förhoppningsvis utan alltför stora men.

Förutom den otroliga start Arsenal har fått på säsongen så har vi vår vana trogen också lyckats skada hälften av alla kreativa spelare vi har innan det spelades en minut av 09/10. Men sålänge 6-1 mot Everton (på Goodison!!) och 2-0 mot Celtic (på Celtic Park!!) inte blir 0-1 mot Pompey imorgon så kan skadade få vara skadade ytterliggare några dagar.

Media har innan säsongen tippat ner Arsenal till en tveksam fjärdeplats men det tog lika lång tid som att beställa en öl på Harrys i Vimmerby (45 minuter a slow day) för Media att vända kappan efter vinden och tro på Arsenal som segrare i PL efter 6-1 mot Everton.

Vinsten säger väldigt lite om både Arsenal och Evertons förutsättningar framöver i ligan, för varje säsong ställer Arsenal till med ett eller två målkalas oavsett vilka som är på andra sidan planen. Dessutom är Jagielka skadad och Lescott var ute på dagdrömmeri i Manchester. Så för höga växlar är dumt att dra men negativt blir det aldrig att vinna matcher stort.

De senaste säsongerna har, eller borde ha, lärt oss att hålla oss nere på jorden och inte sväva iväg med förväntningarna. Jag hoppas självklart på guld men resan dit är lång. Imorgon är det dags för hemma premiär.

Pompey kommer på besök och här finner vi en hög med gamla Gunners som borde ha vett nog att inte stjälpa sin gamla klubb. Kanu var alltid en favorit hos mig och han skaffade mig en hyfsat trevlig flört med det nigerianska landslaget. Vad som ska förhindra att Pompey åker ur the Premiership vet nog ingen. Möjligtvis skulle det vara att det finns ett par tre lag till som är minst lika dåliga men tyvärr (för Pompey) så har dessa lag antingen tagit sig upp från Championship eller alltid överlevt på deras fighterinstinkt något som Pompey verkar sakna helt.

Det finns bara 3 poäng till Arsenal i min värld och även om det saknas 4-5 kreativa lirare (som Pompey hade dreglat sig uttorkade över om iaf. en av dem spelade i blått) så ska det inte gå att tappa poäng. Näe, jag tror på 3-0 med van Persie, Arshavin och varför inte Gallas som målskyttar.

Nog för denna gång, jag återkommer i början av september och sedan ska allt flyta på som vanligt här.

Inga kommentarer: