fredag 20 november 2009

Glädjande besked inför Sunderland

Efter att ha haft en hel del skador börjar den fronten klarna och det är jag givetvis glad för. Wilshere, Walcott och Denilson finns tillgängliga, tillbaka från skadelistan.

Gallas och Sagna är dock slitna efter hårt matchande i veckan i de berömda matcherna mot Irland och kanske blir det en del rotationer längst bak. Jag trivs inte speciellt mycket med tanken på att mittbacksparet kanske ska splittras och hoppas därför på att Sagna sparas medan Gallas får spela. Gallas kan vila i veckans Champions League och Eboue funkar bra istället för Sagna. Om det blir Silvestre eller Traore spelar till vänster vete fasiken men medan jag hoppas på Traore väljer Wenger säkert Silvestre. Inte flyttas Vermaelen ut där? Vilas Gallas så hoppar Senderos kanske in i mitten och då är cirkusen i full gång. Ska vi tro på en underhållande match, aaa!

Med Diaby kvar på skadelistan kan Ramsey testas än en gång och bytas ut efter 70 minuter mot Denilson som behöver få upp flåset. Song och Fabregas vilas i veckan men här behövs herrarna även om man inte vill riskera att Song får ett gult kort och därmed saknas mot Chelsea. Farligt spel med en av våra viktigaste spelare.

Nåja längst fram tycker jag att Eduardo är given. Arshavin kanske behöver vilas så det skulle inte förvåna om Nasri och Rosicky tog en kant var. In med Walcott i andra halvlek och sen är jag nöjd.

Kul med lite återkomster från skador men vi har en ganska sliten trupp och förhoppningsvis kan vi utnyttja Sunderlands något stabbiga försvar. Anton verkar ha haft dåligt inflytande på Rio, för båda har varit riktigt dåliga den här säsongen och det gillar jag. Kraftiga avbräck i Cattermole och Jones finns också så matchen kunde varit bra mycket svårare. Darren Bent, money well spent, säger man och även om han funlat in lite bollar tycker jag inte vi borde ha alltför feta problem med en exSp*rsare.

Jag ser fram emot 3 poäng, noll nya skador och en trevlig lördag. Cheers Gooners!

Inga kommentarer: